اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

خسارت سیلاب به مناطق کوهستانی جنوب کرمان/۴۰۰ کیلومتر راه اصلی جنوب در معرض شن‌های روان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: بارش شدید باران در مناطق کوهستانی جنوب کرمان به راههای روستایی خاکی خسارت وارد کرد.

خسارت سیلاب به مناطق کوهستانی جنوب کرمان/۴۰۰ کیلومتر راه اصلی جنوب در معرض شن‌های روان

مجتبی رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بروز ناپایداری‌های جوی در جنوب کرمان تیم‌های راهداری در هفت شهرستان جنوبی از هفته پیش به‌صورت آماده‌باش حاضر هستند تا در صورت بروز حوادث ناشی از سیلاب و طوفان شن عملیات راهداری موثری را در حوزه راههای جنوب کرمان انجام دهند.

 

معاون راهداری اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان افزود: بارش باران‌های شدید و کوتاه‌مدت از نشانه‌های اینگونه سامانه‌هاست که مناطق پایین‌دست و بعضی جاده‌ها را هم متاثر می‌کند.

وی از ورود روان آب‌های حاصل از بارش در مناطق کوهستانی به بستر جاده‌های کوهستانی خبر داد و گفت: بارش باران به‌ویژه در مناطق کوهستانی قلعه‌گنج، ساردوئیه، جیرفت و عنبرآباد سبب خسارت به راههای روستایی و تخریب بستر و آبشستگی حاشیه محورها شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان بیان کرد: در یک ماه گذشته بیش از ۳۲۰ کیلومتر از راههای روستایی جنوب کرمان به‌منظور تردد آسان‌تر مردم تیغ‌زنی شد که با بارش‌های سیل‌آسای دو روز گذشته این مسیرها مجددا نیاز به تسطیح و تیغ‌زنی دارند.

 رئیسی با بیان اینکه در حال حاضر تا یکشنبه این سامانه بارشی در جنوب کرمان فعال است، عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی نیاز به تیغ‌زنی دارند که به‌علت احتمال تخریب مجدد و بیشتر عملیات تیغ‌زنی راههای روستایی بلافاصله پس از اتمام بارندگی انجام خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به انجام عملیات تنقیه و بازگشایی دهانه پل‌ها در محورهای ارتباطی در ۳ماه گذشته ادامه داد: حجم زیاد سیلاب در فاصله زمانی کوتاه مخاطراتی را برای پل‌ها ایجاد می‌کرد که با همت راهداران و استفاده از دستگاه‌های راهداری بستر رودخانه‌ها و پل‌ها در بخش قابل توجهی از ابنیه فنی محورهای حوزه استحفاظی  به نحو مطلوبی انجام شده که ماحصل آن عدم خسارت در بارندگی‌ها است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راههای اصلی جنوب کرمان در زمان طوفان در معرض خطر ورود شن‌های روان است، بیان کرد: با اعزام اکیپ‌های راهداری در محور رودبار جنوب به سمت ایرانشهر و دلگان و محور کهنوج – قلعه‌گنج به سمت رمشک و محور قلعه‌گنج- جاسک، این محورها توسط عوامل راهداری رصد و محدوده‌هایی که ایجاد شن‌زدگی در سطح راه و ورود شن‌های روان شده باشند، پاکسازی می‌شوند.

وی ازمردم، دهیاران و شوراهای روستاها خواست مشکلات ناشی از سیلاب را در حوزه راههای روستایی، به شماره ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل و نقل این اداره کل در هر ساعت از شبانه‌روز اطلاع دهند تا با جمع‌بندی و تامین ماشین‌آلات راهداری و بازدید از میزان خسارت و اولویت‌بندی مناطق خسارت‌دیده انجام عملیات راهداری در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام ۸۰۰۳۲/ب/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول