اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گروسی: راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته ای ایران ادامه خواهد یافت

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از دیدار با معاون وزیر امور خارجه ایران گفت، راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران ادامه خواهد داشت.

گروسی: راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته ای ایران ادامه خواهد یافت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پس از دیدار با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت اقدامات راستی‌آزمایی و نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد یافت.

گروسی در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «گفت‌وگویی مفصل با عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران، درباره رایزنی‌های فعلی و اقدامات دوجانبه‌ای که در جریان هستند، انجام شد».

مدیرکل آژانس در ادامه نوشت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حمایت از برجام و دیگر مسائل، به راستی‌آزمایی و نظارت در سطح فنی و تخصصی در ایران ادامه خواهد داد».

امروز (پنجشنبه) عراقچی که به منظور شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در شهر وین حضور دارد، با گروسی دیدار کرد (جزئیات بیشتر).

روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه نشست کمیسیون مشترک برجام در پی نشست مجازی روز جمعه، در شهر وین به صورت حضوری برگزار و طرفین توافق کردند که دو گروه کاری در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل شود که متشکل از همه اعضای کمیسیون مشترک یعنی کارشناسان ایرانی به اضافه کارشناسان کشورهای ۱+۴ است.

رافائل گروسی در سالی که گذشته دو بار به تهران سفر کرد. در شهریور و اسفند و در هر دو سفر هم دو بیانیه مشترک از سوی ایران و آژانس صادر شد. براساس توافقی هم که در آخرین نشست شورای حکام صورت گرفت، مقرر شد هیأتی از آژانس به ریاست معاون مدیرکل در ماه آوریل به تهران سفر کند که برخی رسانه‌ها روز گذشته از تعویق این سفر خبر دادند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول