اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ایجاد ۱۱۲ هزار فرصت شغلی توسط بسیج در سال ۱۳۹۹

مسوول سازمان بسیج سازندگی کشور با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد اشتغال پایدار در کشور گفت: در سال گذشته هدف‌گذاری سازمان بسیج ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در کشور بوده که تا پایان سال ۱۱۲ هزار شغل در کشور ایجاد شده است.

ایجاد ۱۱۲ هزار فرصت شغلی توسط بسیج در سال ۱۳۹۹

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمد زهرایی عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی تحقق شعار سال در سالن شهید انصاری استانداری با بیان اینکه کشور در یک جنگ اقتصادی شدید قرار دارد، اظهار کرد: در این چندسال، کشور در جنگ نوین و اقتصادی قرار داشته و تولیدکنندکان افسران این جنگ بوده که باید از آنان حمایت شود‌.

وی با اشاره به نقش حمایت از واحدهای تولیدی در سال تولید، پشتیبانی و موانع‌زدایی گفت: کشور دارای واحدهای تولیدی بسیار خوبی است که می‌تواند کشور را در بسیاری از عرصه‌ها به خودکفایی برساند‌ لذا باید از این واحد‌ها حمایت کامل شده و مشکلات آنان را برطرف کرد.

مسوول سازمان بسیج سازندگی کشور از تشکیل قرارگاه تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در سازمان بسیج خبرداد و گفت: با توجه به شعار سال انتخابت شده توسط مقام معظم رهبری،این قرارگاه در کشور تشکیل و ستاد آن مشخص شده و از دو هفته آینده طرح‌های مدنظر در کشور آغاز می‌شود.

زهرایی، با تاکید بر لزوم توجه به ایجاد اشتغال پایدار در کشور توسط تمامی نهادها بیان کرد: در سال گذشته هدف‌گذاری سازمان بسیج ایجاد ۲۰۰ هزار شغل در کشور بوده که تا پایان سال، ۱۱۲ هزار شغل در کشور ایجاد و همچنین در قرارگاه جهش تولید به تثبیت و پایداری مشاغل بسیار کمک شده است.

وی با اذعان به اینکه ۱۲ طرح ملی ازسال گذشته در کشور تصویب شده است، تصریح کرد: بر اساس آمار از سال گذشته ۱۲ طرح ملی درکشور توسط بسیج برنامه‌ریزی شده بود که با افتتاح و تکمیل این طرح‌ها ۲۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می‌شود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی کشور با اعلام طرح‌های ملی در کشور توسط بسیج ایجاد و کشور را به خودکفایی می‌رساند، گفت:  با پیگیری‌های صورت گرفته این طرح‌ها در بسیج اقشار اجرا شده و طرح تقویت و توسعه تولید چادرمشکی، طرح دام سبک با محوریت‌ تولید کرک و پشم، به خودکفایی رسیدن پنج محصول کشاورزی گندم، جو، برنج، کلزا و ذرت، طرح فدک و طرح گردشگری تعالی‌ و طرح درمان و طرح صندوق‌های قرض‌الحسنه و قطب‌های سازندگی از جمله این طرح‌ها در کشور است‌.

زهرایی، گریزی به آخرین وضعیت صندوق قرض الحسنه در کشور زد و بیان کرد: این صندوق‌ها مردمی بوده و در راستای مشارکت مردم در اقتصاد حرکت می‌کند و همچنین بسیج هیچ نقش تصدی‌گری در این خصوص نداشته و تاکنون یک‌هزار و ۳۰۰ نفر در کشور در حوزه تسهیل‌گری و فراهم آوردن زمینه به‌منظور تشکیل صندوق قرض الحسنه تربیت شده‌اند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول