اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

عراقچی با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد

عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه امروز با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین دیدار کرد.

عراقچی با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در شهر وین حضور دارد، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کرد و به گفت‌وگو نشست.

 

 

 

 

در این دیدار «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و «بهزاد صابری» مدیرکل حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز حضور دارند.

 

 

رافائل گروسی در سالی که گذشته دو بار به تهران سفر کرد. در شهریور و اسفند و در هر دو سفر هم دو بیانیه مشترک از سوی ایران و آژانس صادر شد. براساس توافقی هم که در آخرین نشست شورای حکام صورت گرفت، مقرر شد هیأتی از آژانس به ریاست معاون مدیرکل در ماه آوریل به تهران سفر کند که برخی رسانه‌ها روز گذشته از تعویق این سفر خبر دادند.

عراقچی دیروز (چهارشنبه) هم با وزیر خارجه اتریش دیدار کرده بود.

روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین ماه نشست کمیسیون مشترک برجام در پی نشست مجازی روز جمعه، در شهر وین به صورت حضوری برگزار و طرفین توافق کردند که دو گروه کاری در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای تشکیل شود که متشکل از همه اعضای کمیسیون مشترک یعنی کارشناسان ایرانی به اضافه کارشناسان کشورهای ۱+۴ است.

در همین خصوص عراقچی معاون وزیر خارجه اظهار داشت: کار این دو گروه کاری این است که این مجموعه اقداماتی که دو طرف در یک مرحله باید انجام دهند مشخص و نهایی کند و بعد ما دوباره در کمیسیون مشترک ترتیب و توالی اقدامات و جزییات مربوط به زمانبندی آنها را مشخص کنیم. قرار است صبح جمعه کمیسیون مشترک کار این دو کارگروه را بررسی کند، پیشرفت کار را ببینیم و اگر مشکلات و موانعی است را ارزیابی کنیم. در دو سه روز آینده کار کارگروه‌های دوگانه را به صورت مرتب ارزیابی و گزارش‌های همکاران را می‌شنویم و اگر کار به سمت پیشرفت است، کارگروه‌ها ادامه خواهند داد و اگر پیشرفتی صورت نمی‌گیرد و طرف‌های مقابل جدیت نداشته باشند، طبیعی است که این روند ادامه نخواهد یافت.
وی گفت: در همه این مراحل بین ما و کشورهای ۱+۴ مذاکرات صورت می‌گیرد، ما هیچ مذاکراتی با آمریکا یا هیچ کشور دیگری نداریم. مذاکرات ما با ۱+۴ در قالب کمیسیون مشترک است. (اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول