اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تدریس۴ساله‌ خانم‌ معلم‌ درخانه‌ دانش‌آموز معلولش

معلم پیربکرانی اصفهانی به دلیل آسیب نخاعی دانش‌آموزش و عدم حضور وی در مدرسه، 4 سال است برای آموزش به منزل این دانش‌آموز مراجعه می‌کند.

تدریس۴ساله‌ خانم‌ معلم‌ درخانه‌ دانش‌آموز معلولش

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان اصفهان، الهام قاسمی از معلمان استان اصفهان، متولد شهرستان پیربکران است و مدرک لیسانس ریاضی کاربردی دارد. وی ۱۲ سال است که به‌ صورت حق‌التدریس با آموزش‌ و پرورش همکاری می‌کند و امسال در پایه پنجم در دبستان علامه طباطبایی روستای طاد، در منطقه پیربکران شهرستان فلاورجان به تدریس مشغول است.

قاسمی در مورد نحوه آشنایی خود با دانش‌آموز معلولش گفت: زهرا دختر بسیار مهربان، معصوم و بسیار توانمندی است؛ زمانی که زهرا دانش‌آموز کلاس اول بود و قرار بود در پایان سال تحصیلی برای کلاس آن‌ها جشن الفبا گرفته شود، طی یک حادثه رانندگی دچار ضایعه نخاعی شده و یک سال تحصیلی را از دست داد.

وی ادامه داد: شرایط آموزشی خاصی برای چنین دانش‌آموزانی وجود ندارد، چون ضایعه نخاعی از گردن بود، زهرا توانایی نشستن روی ویلچر را هم نداشت و نتوانست به مدرسه بیاید؛ سال اول به‌ خاطر اینکه حجم کار خودم زیاد بود و فرزند خودم هم سن کمی داشت نگران بودم که آیا می‌توانم این کار را انجام دهم یا خیر اما با توکل به خدا این کار را شروع کردم؛ البته از یکی دو نفر از همکارانم در درس فارسی کمک گرفتم و زمانی که زهرا پایه سوم بود، هر روز یک ساعت و نیم به منزلشان می‌رفتم و برایش تدریس می‌کردم.

این معلم فداکار تصریح کرد: زهرا هم‌اکنون در پایه پنجم تحصیل می‌کند و علاوه بر این‌که به‌صورت مجازی در کلاس حضور دارد، روزی یک ساعت به منزلشان می‌روم و به او تدریس می‌کنم؛ با اینکه زهرا دانش‌آموز بسیار فعالی است و تا دقایق آخر در کلاس حضور دارد، ولی برای زهرا نشستن طولانی روی ویلچر منجر به خستگی زیاد می‌شود و در بعضی از درس‌ها به‌خصوص ریاضی نیاز است که من باز در منزل او حضور پیدا کنم.

قاسمی در مورد اینکه باید آموزش ‌و پرورش به این دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای داشته باشد تأکید کرد: چنین بچه‌هایی مانند زهرا علاوه بر اینکه دچار معلولیت جسمی هستند به دلیل اینکه از دستگاه تنفسی استفاده می‌کنند و باید ساکشن شوند، حضورشان در مدرسه سخت است. خودم هم گاهی در مدرسه کارهای ساکشن را برای تنفس زهرا انجام می‌دادم اما اگر آموزش‌ و پرورش نگاه ویژه‌ای به این دانش‌آموزان داشته باشد و برای این دانش‌آموزان امکانات آموزشی چه در مدرسه چه در خانه فراهم کند اقدام بسیار خوبی خواهد بود.

وی اضافه کرد: کودکانی مثل زهرا فقط معلولیت‌های جسمی دارند، ولی از لحاظ ذهنی و هوشی برابری کامل با دیگر دانش‌آموزان دارند و حتی در مواقعی از دانش‌آموزان عادی باهوش‌تر هستند که زهرا نیز دختر باهوش و بسیار منظمی است.

معلم پایه پنجم دبستان علامه طباطبایی روستای طاد خاطرنشان کرد: عاشق معلمی هستم، به دلیل عشق به معلمی این آموزش‌ها برایم جز زیبایی چیز دیگری نیست و من کار خاصی برای زهرا انجام ندادم و تا زمانی که بتوانم در کنار زهرا هستم. از پیشرفت تحصیلی زهرا بسیار لذت می‌برم، هنگامی‌که زهرا قرآن می‌خواند برایم خیلی قشنگ و لذت‌بخش است چراکه می‌بینم او توانایی خواندن قرآن را به این خوبی پیدا کرده است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول