اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

روایت معلمان و دانش‌آموزانی که در جبهه‌ها مشق ایثار کردند

مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: با تصمیمی که در ستاد پشتیبانی جنگ گرفته شد، معلمان در کنار دانش‌آموزان‌شان در برابر دشمنی که تا دندان مسلح بود ایستادند و دیدیم که این انسان‌های به ظاهر معلم و دانش‌آموز با انگیزه الهی چگونه بر دشمن تاختند.

روایت معلمان و دانش‌آموزانی که در جبهه‌ها مشق ایثار کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار اسماعیل کوثری پیش از ظهر امروز در یادواره ۱۴۲ شهید دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان و گرامیداشت شهدای گمنام دانشگاه اظهار داشت: وظیفه خودمان بدانیم رفتار حسنه شهدا را به شاگردمان بیاموزیم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه ادامه داد: مراسم یادواره شهدا ادامه دهنده راه آن‌هاست و باید این چنین مراسم‌هایی باشد و ذکر اعمال و رفتار شهدا را برای هم داشته باشیم چون آن‌ها کار بزرگی کردند و ما هنوز اندر خم یک کوچه‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش کار بسیار عالی کرد و این کار این بود که بحث پرورش که از ضروریات است و تبیین آن به عهده همین جمع و دانشجویان و اساتید است را در این مسیر جا انداختند.

سردار کوثری افزود: اگر اعمال و رفتار ما در چارچوب شرع و قانون با روحیه انقلابی باشد قطعاً اثر گذار خواهد بود چون روحیه جهادی و‌ انقلابی یعنی از خود گذشتن برای جمع و در این مسیر اگر کسی که بخواهد شخصی را الگو‌ قرار دهد اعمال و رفتار او را مشاهده می‌کند و عمل کردن است که اثر می‌گذارد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه در رابطه با پیروزی انقلاب به وسیله امام و همراهی مردم گفت: حتی در زمان امام علی هم به‌ دلیل بی وفایی کارگزاران و درک نکردن مردم مشکلاتی پیش آمد و ایشان از خدا شهادت را خواستند؛ اما امام بعد از ۱۴ قرن همان کلام اسلام ناب محمدی را فریاد زدند و سر ستیز با مستکبران را داشتند.

وی ادامه داد: همه امامان ما به‌ دلیل ظلم‌ستیزیشان به شهادت رسیدند و اینجاست که می‌بینیم بعد از ۱۴ قرن از سلاله ائمه، امام می‌آیند و با تکیه بر خداوند بزرگ در مقابل ۲ ابر قدرت می‌ایستند و شعار نه شرقی نه غربی را سر می‌دهند و این شعار نتیجه داد و همچنان هم ادامه دارد و شهدایی که به دعوت امام لبیک گفتند، برای پیاده کردن کلام خدا و‌ ادامه دادن راه ائمه بود.

سردار کوثری تصریح کرد: در سال‌های قبل از دفاع مقدس دشمنان نتوانستند به اهداف خود برسند و به همین دلیل این جنگ را راه انداختند اما دیدیم در این مسیر همان‌ امام با صلابت از مردم خواستند که جلوی پیشروی دشمن را بگیرند و با دست خالی و‌ اتکا به خدا پیش رفتند و به این موضوع یقین داشتند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه تأکید کرد: افرادی مثل شهید همت در کنار مسیر معلمی، در مسیر انقلاب قدم برداشتند و به شهادت رسیدند، یا شخصی مثل شهید باکری تمام مسؤولیت‌های خود را کنار گذاشت و به فرمان ولی فقیه خود گوش داد و در مسیر شهادت قرار گرفت و در عملیات بدر جلوتر از همه قرار گرفت و زخمی شد و در آب دجله، به شهادت رسید و همان‌جا ماند؛ این افراد عاشقانه در مسیر نبرد قرار گرفتند.

وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در زمان دفاع مقدس، بیان داشت: با تصمیمی که در ستاد پشتیبانی جنگ گرفته شد، معلمان در کنار دانش‌آموزان‌شان در برابر دشمنی که تا دندان مسلح بود ایستادند و دیدیم که این انسان‌های به ظاهر معلم و دانش‌آموز با انگیزه الهی چگونه بر دشمن تاختند.

سردار کوثری، ولایت و مردم ولایت‌مدار را ۲ عامل ماندگاری انقلاب دانست و تأکید کرد: هر کدام را کنار بگذاریم کار تمام است، این موضوع که حضرت امام فرمودند جبهه ما دانشگاه است صحبتی به‌ جا است و دیدیم که بسیاری از رزمنده‌ها در خود جنگ دیپلم خود را گرفتند و بعد جنگ ادامه مسیر خود را رفتند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه در خصوص نگاه رهبر انقلاب به دفاع مقدس و شهید و شهادت گفت: ایشان چهار پسر و ۲ دختر دارند که در زمان جنگ ۲ فرزند ایشان در لشکر ۲۷ حضور پیدا کردند و شخص رهبری روزی در زمانی که پسرانشان در جنگ بودند تماس گرفتند و گفتند اگر فرزندانم شهید یا زخمی بشوند مشکلی ندارد ولی سعی کنید اسیر نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چندین سال بعد که از ایشان درباره این صحبت‌شان پرسیدیم فرمودند: اگر شهید و جانباز می‌شدند باعث افتخار بودند ولی اگر اسیر می‌شدند ما را شناسایی می‌کردند و برای آزادی آن‌ها امتیازی از من می‌خواستند و شخصی نبودم که امتیازی به آن‌ها بدهم.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۲۰/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول