اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

شناسایی ۷ مورد جدید از کرونای انگلیسی در استان قزوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: متأسفانه ۷ مورد جدید ویروس جهش یافتهٔ کووید ۱۹ در استان قزوین شناسایی شده است که لازم است با تدابیری که اتخاذ می‌شود از آغاز پیک جدید کرونا پیشگیری شود.

شناسایی ۷ مورد جدید از کرونای انگلیسی در استان قزوین

 به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیمان نامدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در جلسهٔ ستاد استانی مقابله با کرونا که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد، گفت: چرخهٔ پدافند زیستی در استان با محوریت پدافند غیرعامل شکل گرفته است.

وی افزود: ستاد استانی مقابله با کرونا در بهمن ماه سال گذشته به ریاست استاندار قزوین و جانشینی معاون ایشان، جهت مدیریت استانی این بیماری شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز کرد.

نامدار اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون ۶۳ جلسه در این ستاد تشکیل شده و بالغ بر ۹٠٠ مصوبه داشته که بیش از ۹۵ درصد آن‌ها اجرایی شده است و همهٔ مسؤولان با همدلی و وفاق پای‌کار بوده‌اند.

این مسؤول اضافه کرد: با آغاز موج سهمگین کرونا در شهریور ماه و با تأیید مقام معظم رهبری قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا و تیم‌های زیرمجموعهٔ آن شکل گرفت که یک ساز و کار اجرایی برای مصوبات ستاد کرونا بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در ادامه عنوان کرد: این قرارگاه عملیاتی ۴۴۱ مصوبه داشت که به‌جز 5 مورد از مصوبه‌ها، مابقی آن‌ها اجرایی شده است.

نامدار بیان کرد: تا هفتهٔ اخیر تعداد بستری‌های ما به‌شدت کاهش پیدا کرده بود و در حال حاضر ۲۲۴ نفر در بیمارستان‌های استان بستری بوده و تعداد ۶۸ بیمار نیز در آی‌سی‌یو بستری هستند.

وی اظهار کرد: متأسفانه طی هفتهٔ اخیر به یک شیب افزایشی در آمار بستری‌ها در استان رسیده‌ایم که امیدواریم با تدابیری که اتخاذ شده، منجر به آغاز پیک دیگری از کرونا نشود؛ کارمندان و خانم‌های خانه‌دار در استان بیشترین موارد ابتلا را شامل می‌شوند.

نامدار تأکید کرد: در حال حاضر ۱۴۳ تخت آی‌سی‌یو در بیمارستان‌های استان موجود است که ۵۰ درصد آن پس از کرونا به ظرفیت ما اضافه شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته 3 فوتی کرونایی در استان داشته‌ایم و تعداد فوتی‌های ما در ایام کرونا به عدد ۱ هزار و ۲۹۴ نفر رسیده است.

نامدار ادامه داد: در حال حاضر به‌جز آوج که در وضعیت آبی قرار دارد، سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین افزود: تاکنون ۱۰۶ هزار و ۸۰۰ تست در استان قزوین انجام شده و به ظرفیت میزان تست‌های ما نیز اضافه شده است.

این مسؤول بیان کرد: در سال جاری از میان ۲۰۰ هزار بازدیدی که از مراکز مختلف داشته‌ایم، ۲ هزار و ۲۳۳ مورد مجبور به تعطیلی یا پلمپ از طریق واحدهای بهداشت محیط شده‌ایم و هم‌چنین در تولیدی‌ها نیز ۳۱۷ مورد پلمپ داشته‌ایم.

نامدار ادامه داد: اکنون در شرایطی قرار داریم که رشد روزانهٔ بیماری به یک کاهش منطقی رسیده است.

وی عنوان کرد: متأسفانه موارد عدم استفاده از ماسک در استان از ۱۲ درصد به ۴۹ درصد رسیده است و حضور در اتوبوس‌ها، مراسم عروسی، تجمعات، بازار و مراکز خرید نیز افزایش یافته که این مسئله موجب نگرانی ما شده است.

این مسؤول تصریح کرد: در راستای ابتلا به کرونای متاسیون‌یافته یک فرد ۴۳ سالهٔ کشاورز در شهر آبیک، تست‌ها انجام و به انستیتو پاستور ارسال شد و به محض اثبات ابتلا به کرونای جهش یافتهٔ وی، شروع به رهگیری خانوادهٔ او شده و در نهایت منجر به قرنطینهٔ روستای حسین‌آباد آبیک شد.

نامدار در پایان تأکید کرد: متأسفانه ۷ مورد جدید ویروس جهش یافتهٔ کوید ۱۹ نیز در استان شناسایی شده است که لازم است با تدابیری که اتخاذ می‌شود از آغاز پیک جدید کرونا پیشگیری شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول