اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پادشاه اردن: مسأله فلسطین در صدر اولویت‌های دیپلماتیک ما قرار دارد

پادشاه اردن گفت مسأله فلسطین و حمایت از مقدسات اسلام و مسیحیت در قدس، در صدر اولویت‌های دیپلماتیک این کشور قرار دارد.

پادشاه اردن: مسأله فلسطین در صدر اولویت‌های دیپلماتیک ما قرار دارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» پادشاه اردن بار دیگر از مسئله فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر قدس حمایت کرد.

وی در جریان نشست مجازی با رؤسای هیأتهای دیپلماتیک اردن گفت که «مسئله فلسطین و حمایت از مقدسات اسلام و مسیحیت در قدس، در صدر اولویتهای دیپلماتیک ماست».

خبرگزاری آناتولی به نقل از پادشاه اردن گزارش داد، «امان» روابط منطقه‌ای و بین‌المللی خوبی دارد و مایل است با کشورهای دوست، در برابر مسائل مشترک‌المنافع، به هماهنگی و رایزنی ادامه دهد.

پادشاه اردن اخیرا گفت که امنیت، ثبات و صلح  بدون ایجاد یک راه حل عادلانه برای مساله فلسطین حاصل نمی‌شود.

وی تأکید کرد: «منطقه ما و جهان بدون دستیابی به یک راه حل عادلانه و جامع برای مساله فلسطین نمی‌تواند به امنیت، ثبات و صلح مورد نظر دست یابد... این راه حل باید تمام حقوق مشروع مردم برادر فلسطین را برآورده سازد.»

عبدالله دوم ادامه داد: «ما تمام توانایی‌های خود را صرف حفاظت از مقدسات در قدس و محافظت از هویت عربی، اسلامی و مسیحی آن می‌کنیم.»

شاه اردن در حالی همواره بر ایجاد راه حل دو دولتی به عنوان راه حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید دارد که گروه‌های فلسطینی تاکید می‌کنند همین راه حل دو دولتی هم که  حقوق کامل ملت فلسطین را برآورده نمی‌کند، با کارشکنی‌های دائمی رژیم صهیونیستی ایجاد نمی‌شود و مقاومت تنها راه احقاق حقوق ملت فلسطین است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول