اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

آخرین خبرها از اسلام‌قلعه| اعزام 22 ماشین آتش‌نشانی از ایران؛ 500 خودرو طعمه حریق شدند

منابع محلی هرات اعلام کردند که در آتش سوزی روز گذشته در گمرک اسلام قلعه 500 خودرو طعمه حریق شده و 50 تن کشته و زخمی شدند.

آخرین خبرها از اسلام‌قلعه|  اعزام 22 ماشین آتش‌نشانی از ایران؛ 500 خودرو طعمه حریق شدند

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، پس از آتش‌سوزی مهیب در گمرک هرات تمامی خودروهای مواد نفتی، گاز، موادغذایی و ساختمانی از بین رفته و برخی منابع محلی در گمرک هرات اعلام کردند که بیش از یک هزار خودرو در آتش سوخته و نزدیک به ۵۰ راننده در این رویداد براثر سوختگی کشته و زخمی شده‌اند.

تجار هراتی در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس اظهار داشتند که بارها اعتراض خود درباره نبود زیربنای لازم در گمرک اسلام قلعه را با مسئولان گمرک در میان گذاشتند، اما این مقامات اقدامی در این باره انجام نداده‌اند.

این افراد گفتند که خودروها و کالاهای آنان به طور کامل در آتش سوخته و دزدان نیز آنچه از آتش سوزی باقی مانده بود را به سرقت بردند و دیگر تا گمرک به مرکز شهر هرات منتقل نشود حاضر به وارد و صادرات کالا از اسلام قلعه نخواهند بود.

از سوی دیگر «یونس قاضی زاده» رئیس اتاق بازرگانی و سرمایه گذاری هرات در این باره گفت: پس از مهار آتش سوزی حجم زیادی خسارات وارد شده و برخی از کالاها نیز از سوی سارقان غارت شده است.

 

وی افزود: دولت و وزارت دارایی باید علاوه بر جبران خسارت تجار گمرک را مجدد به مرکز شهر هرات منتقل کند.

«آمنه رحیمی» رئیس عمومی گمرکات افغانستان که در راس یک هیئت برای بررسی ابعاد آتش سوزی در گمرک هرات به این ولایت سفر کرده، نیز گفت: پس از فاجعه پیش آمده در گمرک هرات وزیر دارائی افغانستان دستور داده  تا این رویداد به صورت جدی بررسی شود.

وی تاکید کرد: در رویداد آتش سوزی گمرک هرات جبران خسارت از سوی دولت صورت خواهد گرفت و هر شخصی که در بررسی آنها مشکوک باشد و یا در این آتش سوزی دست داشته باشد به ارگان‌های قضایی معرفی خواهد شد.

امید اسد رئیس تیم آتش نشانی مشهد که به کمک همکاران افغان خود آمده بود،‌ نیز درباره جزئیات عملیات گفت: 22 دستگاه خودروی آتش نشانی از مشهد به هرات آمده و از روز قبل تاکنون مشغول مهار آتش هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر آتش سوزی در گمرک هرات مهار شده است و تیم‌ها در حال بررسی دوباره در منطقه هستند.

روز گذشته براثر آتش سوزی در گمرک اسلام قلعه 500 خودرو طعمه حریق شده و خسارت فراوانی به تجار این منطقه وارد شده است. 

 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول