اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

قبولی ۳۱۱ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کنکور/ دانش‌آموزان استثنایی در چه رشته ‎هایی بیشتر قبول شدند؟

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از قبولی ۳۱۱ نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سراسری و راه‌یابی به دانشگاه‌های کشور خبر داد.

قبولی ۳۱۱ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کنکور/ دانش‌آموزان استثنایی در چه رشته ‎هایی بیشتر قبول شدند؟

به گزارش خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از قبولی ۳۱۱ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کنکور سراسری و راهیابی به دانشگاه‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: این تعداد قبولی در مقایسه با پذیرفته‌شدگان سال گذشته، نشان از رشد ۱۰ درصدی دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: ۱۲۶ نفر از این دانش‌آموزان، پسر و ۱۸۵ نفر یعنی ۶۰‌ درصد قبول‌شدگان  نیز دختر هستند.

وی تصریح کرد: ۲۱ نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کنکور سال جاری، رتبه‌های سه رقمی را کسب کرده‌اند و  برخی از آنان نیر رتبه‌های زیر صد را کسب کرده‌اند.

حسینی با ارائه آماری از پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری به تفکیک گروه‌های تحت پوشش سازمان آموزش و پرورش استثنایی، اظهار کرد: ۷۱ نفر از این تعداد از گروه جسمی ـ حرکتی، ۱۲۵ نفر از گروه با آسیب بینایی، ۱۱۰ نفر نیز از گروه با آسیب شنوایی هستند و بقیه نیز از دیگر گروه‌ها هستند.

وی با اشاره به برخی از رتبه‌های زیر 100، گفت: نازنین اسد زاده از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است که  رتبه ۶ کشوری در گروه هنر را کسب کرده است و هم اکنون در رشته هنرهای تجسمی مشغول به تحصیل است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، افزود: الهام احمدی نیز رتبه ۲۴ کشوری گروه هنر را کسب کرده است و در رشته هنرهای تجسمی مشغول به تحصیل است.

وی گفت: فاطمه چطری رتبه ۱۹ و پذیرش در رشته ادبیات دانشگاه تهران، علی کرد رتبه ۵ و پذیرش در رشته کامپیوتر، بهاره جودی رتبه ۹۱ و ‌پذیرش در رشته حقوق دانشگاه شهید بهشتی، علیرضا شجاعی رتبه ۳۴ و پذیرش در رشته کامپیوتر و احمد رضا صمصار پذیرفته شده در رشته پزشکی دانشگاه شیراز از دیگر دانش آموزان نخبه با نیازهای ویژه هستند.

حسینی با اشاره به گستردگی رشته‌های پذیرفته شدگان گفت: بیشترین فراوانی قبول شدگان در رشته های عکاسی، مهندسی پزشکی، روانشناسی، علوم تربیتی، مهندسی مکانیک، طراحی دوخت، مهندسی شیمی، پزشکی، حسابداری، کامپیوتر و هنر است.

وی تبریک به همه پذیرفته‌شدگان اظهار کرد:  آموزش و پرورش استثنایی تمام توان خود را در مسیر خدمت به دانش‌آموزان با نیاز ویژه گذاشته است و تمام تلاش همکاران، ارتقای سطح علمی این دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول