اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تجمع گروهی از مردم ملارد درباره تملک اراضی جنوب شهرستان/ قول فرماندار برای پیگیری تا نیمه آذر

جمعی از مردم شهرستان ملارد در اعتراض به اقدامات سازمان اموال و املاک کوثر و اختلاف قدیمی با بنیاد شهید در خصوص تملک برخی اراضی شهر ملارد در مقابل فرمانداری ملارد تجمع کردند.

تجمع گروهی از مردم ملارد درباره تملک اراضی جنوب شهرستان/ قول فرماندار برای پیگیری تا نیمه آذر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملارد، جمعی از مردم و اهالی ملارد پیش از ظهر امروز در مقابل فرمانداری شهرستان ملارد در ارتباط با اختلاف با سازمان املاک و املاک کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران و موضوع معروف به اراضی پلاک ۴۳ ملارد تجمع کردند.

در این تجمع مسالمت‌آمیز مردمی که حدود ۲۰۰ نفر از مردم و ذی‌نفعان این موضوع حضور داشتند، مردم خواستار توقف اقدامات سازمان کوثر و صدور اسناد مالکیتی به نفع مردم و مالکان شدند.

پس از دقایقی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری ملارد در بین مردم حاضر شد و خواستار حضور مردم در داخل مجموعه فرمانداری برای صحبت با فرماندار شد که این درخواست مورد قبول مردم قرار نگرفت و خواستار حضور فرماندار در بین خودشان شدند.

پس از گذشت نیم ساعت، سجاد برنجی فرماندار ملارد هم در بین مردم حاضر شد و از صحت صحبت‌های مردم، پیگیری‌های انجام شده در ارتباط با این موضوع و قرار گرفتن مسؤولان در کنار مردم برای احقاق حقوق آن‌ها سخن گفت.

فرماندار گفت: به هر حال بنیاد شهید آرا قضایی در این پرونده در اختیار دارد و تا نیمه آذرماه زمان بدهید تا از مراجع مربوطه از جمله رئیس سازمان بنیاد شهید پیگیری‌های لازم و قانونی انجام گیرد و نتایج آن به شما اعلام خواهد شد.

مردم نیز این درخواست فرماندار را پذیرفتند.

به گفته مردم سند اراضی پلاک ۴۳ ملارد در پیش از انقلاب با توجه به نفوذ شخصی به نام بهاالدین کهبد علی‌رغم مالکیت مردم به نام وی صادر شد و پس از انقلاب در سال ۶۸ با رأی دادگاه انقلاب باقیمانده اموال و املاک کهبد به سازمان تأمین اجتماعی و بنیاد شهید رسید.

مساحت فعلی و مورد اختلاف مردم با سازمان اموال و املاک کوثر وابسته به بنیاد شهید حدوداً بیش از ۴۰۰ هکتار در جنوب شهر ملارد است که در دهه‌های اخیر مردم با بنیاد شهید بر سر مالکیت عرصه اراضی و املاک مناقشه داشته‌اند و در ماه‌های اخیر سازمان کوثر احکام اجرایی قضایی برای پلمب و تصرف اراضی، باغات و املاک را اخذ کرده است.

انتهای پیام/ش/پ/س/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول