اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

بیماران دیالیزی شهرقدس چشم انتظار راه‌اندازی مجدد مرکز دیالیز

مرکز دیالیز خیریه امام علی(ع) شهرقدس به دلیل خسارت‌های وارده در آبان ماه ۹۸ همچنان غیرفعال بوده که این مسئله مشکلات مختلفی برای بیماران به دنبال داشته و لازم است مسؤولان شهرستانی و استانی در روند راه‌اندازی مجدد آن توجه و سرعت بیشتری داشته باشند.

بیماران دیالیزی شهرقدس چشم انتظار راه‌اندازی مجدد مرکز دیالیز

خبرگزاری فارس از شهرقدس: مرکز دیالیز خیریه امام علی(ع) تحت پوشش انجمن حمایت از بیماران خاص شهرستان قدس است که در آبان ماه ۱۳۹۸ عده‌ای از اشرار با تخریب و آتش‌سوزی ساختمان و سرقت تجهیزاتی مانند دستگاه نوار قلب و شوک، دستگاه تصفیه آب، دستگاه اکسیژن ساز، انواع وسایل گرمایشی و سرمایشی، باطری دیزل، ماشین‌های لباسشویی و انبارهای دارو خسارت یک و نیم میلیاردی به این مرکز درمانی وارد کردند.  

این مرکز علاوه بر خدمت رسانی به بیماران دیالیزی شهرقدس به بیمارانی که از شهرستان‌های اطراف نیز مراجعه می‌کردند، به صورت رایگان خدماتی ارائه می‌داد.

با توقف فعالیت این مرکز برای بازسازی مجدد، بیماران در مراکز دیگر دیالیز شده که این مسئله مشکلات، سختی‌ها و هزینه‌های بیشتری به دنبال داشته و لازم است برای راه‌اندازی مجدد این مرکز مسؤولان بهداشت و درمان در استان و مسؤولان شهرستانی توجه جدی‌تر و ویژه‌ای داشته باشند. 

در این رابطه جمال عزیزی، مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران خاص شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار کرد: پس از آتش‌سوزی و سرقت لوازم و تجهیزات، آسیب زیادی به مرکز دیالیز وارد شد و امکان استفاده و دیالیز بیماران وجود نداشت و به دلیل مراجعات بیماران، جابه‌جایی و بازسازی محل جدید انجام شد. 

وی گفت: در بازسازی محل جدید، تجهیزات مورد نیاز نصب و بخش‌های مختلف بهداشتی، پزشکی و درمانی تفکیک شده که پس از بازدید کارشناسان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران و مطرح شدن در کمیسیون ماده ۲۰ و دریافت مجوز فعالیت، آماده خدمت رسانی است. 

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران خاص شهرستان قدس ادامه داد: مراکز درمانی مانند دیالیز علاوه بر انجام دیالیز موظف به ارائه خدماتی به بیماران هستند و از زمانی که به این مرکز خیریه خسارت وارد شده و در عمل دیالیزی انجام نگرفته و درآمدی نیز حاصل نشده است، با این حال هزینه‌های ایاب و ذهاب برای دیالیز در مرکز دیگر به بیماران تحت پوشش پرداخت شده است.

عزیزی در ارتباط با دیالیز بیماران در درمانگاه مرکزی امیریه بیان کرد: پس از حادثه آبان ماه ۹۸ ، تعداد ۱۰ عدد از دستگاه‌های دیالیز مرکز خیریه امام علی(ع) شهرقدس طبق نظر دادستانی به صورت امانی در اختیار درمانگاه مرکزی امیریه شهریار قرار گرفت تا کمکی در ارائه خدمات درمانی به بیماران دیالیزی انجام گیرد. 

وی با اشاره به تأمین کالاهای معیشتی و کمک‌های مؤمنانه مردم و خیران عنوان کرد: اهداء کمک‌های معیشتی و بسته‌های ارزاق در چند نوبت با کمک خیران و نهادهای حمایتی انجام گرفت و تأمین هزینه‌های درمانی و دارویی بیماران خاص به صورت مستمر انجام می‌شود. 

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران خاص شهرستان قدس با بیان اینکه خیران و نیکوکاران همواره به انجمن توجه داشته‌اند، تصریح کرد: در شرایطی که مرکز دیالیز در عمل تعطیل بوده و در حال راه‌اندازی مجدد است و منابع درآمدی برای کمک‌رسانی به بیماران خاص تحت پوشش تنها از طریق صندوق‌ها و اهداء گل در مراسم سوگواری تأمین می‌شود، این مرکز درمانی خیریه نیازمند کمک‌ها و توجه بیشتر و جدی‌تر خیران و مسؤولان شهرستانی و استانی است تا با تأمین هزینه‌های دارو و درمان بیماران خاص و با توجه به شرایط اقتصادی موجود، مرهمی بر درد آن‌ها داشته باشیم. 

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول