اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

قاچاق مواد مخدر در پیکر نوزادان/ افزودن واکس و فضولات حیوانات به تریاک

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی با بیان اینکه قاچاقچیان، واکس کفش و فضولات حیوانات را برای افزایش وزن به تریاک اضافه می‌کنند گفت: یک باند قاچاق، از پیکر نوزادان مُرده برای حمل مواد مخدر استفاده می‌کرده است.

قاچاق مواد مخدر در پیکر نوزادان/ افزودن واکس و فضولات حیوانات به تریاک

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم گفت‌وگویی با سرهنگ مجید کریمی، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی انجام داده است که بخش‌های مهم آن را در ادامه می‌خوانید.

- تا روز یازدهم مرداد امسال، بیش از 398 تن انواع مواد مخدر توسط همکارانم در سراسر کشور کشف و توقیف شده است. کشفیات نسبت به سال قبل حدود 40 درصد افزایش داشته. از نظر میزان کشفیات، تریاک همچنان رتبه اول را دارد. براساس هدف‌گذاری پلیس مبارزه با مواد مخدر در سه سال گذشته، بیش از 75 درصد مواد مخدر در شرق کشور کشف می‌شود. 25 درصد دیگر هم در استان‌های دیگر کشف شدند.

- بر‌اساس اعلام سازمان ملل، سالانه 30 تا 35 درصد مواد مخدر تولید افغانستان از مسیر بالکان که کشور ما در آن مسیر قرار دارد، به اروپا قاچاق می‌شود.

- بر اساس آخرین آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، یک میلیون و 802 هزار نفر معتاد داریم.

جلوگیری از ورود مواد پیش‌ساز شیشه 

- با اقدامات سه چهار سال گذشته پلیس، از ورود مواد پیش‌ساز شیشه از کشورهای اروپایی و از طریق مرزهای غربی کشور جلوگیری شد. وقتی پیش‌ساز شیشه نباشد، قطعا تولیدی هم نخواهد بود.

- پیش از این، وقتی کیس‌های داخل کشور را می‌گرفتیم یکی دو کیلو از هر آشپزخانه شیشه کشف می‌شد اما الان کیس‌هایی داریم که 400 کیلو شیشه وارد کشور می‌کنند که این نگرانی ما را بیشتر کرده و این نگرانی را به مراکز بین‌المللی و خود کشورهای تولیدکننده اعلام کردیم.

- سال گذشته 4000 نفر بر اثر مصرف موادمخدر جان باختند که به‌خاطر اوردوز و ناخالصی موادمخدر است.

افزودن واکس کفش، اسیدهای جامد و فضولات حیوانات به تریاک 

- افزودنی‌هایی مثل واکس کفش، اسیدهای جامد و فضولات حیوانات را برای افزایش وزن به تریاک اضافه می‌کنند. بعضی اوقات در افغانستان یک کیلو مواد را با افزودنی‌ها به 10کیلو افزایش می‌دهند.

- امسال 96 نفر از عناصر اصلی قاچاق موادمخدر را داخل کشور دستگیر کردیم که ضربات زیادی به پیکره این باندها وارد شد. طی سال 90 تا الان 10تریلیون تومان موادمخدر از قاچاقچیان کشف شده و به باندها ضربه زده‌ایم.

- ماده گل را اغلب جوانان مصرف می‌کنند اما نمی‌توان گفت مخصوص به قشر خاصی است. ماده مخدر گل وجود دارد و کسی نمی‌تواند منکر آن شود. بذر آن در کشورهای اروپایی فرآوری شده، آثار مخربی دارد و تخریب آن 40 برابر حشیش است. ماده‌ توهم‌زای قوی‌ای است که اثراتش را در قتل‌های هولناک و خودکشی‌ها می‌بینیم.

شیوه‌هایی عجیب برای قاچاق مواد مخدر

- درخصوص تغییر شگرد قاچاقچیان، در باندی شاهد قاچاق مواد مخدر با کمک نوزادان فوت شده بودیم. اعضای این باند در اوج قساوت، نوزادان فوت شده را شناسایی و داخل بدن آنها را خالی کرده و به جای امحاء و احشاء، مواد مخدر قرار می‌دادند. زنان این نوزادان را در آغوش می‌گرفتند که کسی متوجه ماجرا نشود، اما با تیزهوشی همکارانم در پلیس مبارزه با مواد مخدر این شگرد لو رفت. برخی باند‌ها نیز مواد مخدر را در بدن حیوانات جاسازی می‌کنند.

- قاچاقچیان دسترسی به پهباد ندارند. آنچه مطرح می‌شود هلی‌شات است که وزن زیادی نمی‌توانند جا‌به‌جا کنند. در یکسری مناطق که خندق کنده شده یا دیوار احداث شده است، قاچاقچیان با استفاده از منجنیق مواد مخدر را در گونی‌های بزرگ قرار داده و از خاک افغانستان به داخل ایران پرت می‌کردند که با همکاری پلیس افغانستان، آنها را دستگیر کردیم.

- قاچاقچیان برای رسیدن به اهداف خود، هر از چندگاهی از شیوه‌های جدید استفاده می‌کنند. گاهی با بمب‌گذاری، دیواری را تخریب می‌کنند یا سیم خاردار را از بین برده و مقدار محدودی مواد مخدر وارد می‌کنند.

معتادان هم کرونا می‌گیرند

- قطعا معتادان هم کرونا می‌گیرند. از پزشکان متخصص استعلام گرفتیم که تاکید کردند این موضوع که معتادان کرونا نمی‌گیرند، صحت ندارد. در غربالگری معتادان متجاهر هم با معتادانی رو‌به‌رو شدیم که کرونا داشتند و حالا روی تخت بیمارستان هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول