اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

واکنش نماینده حقوق‌دان به قرارداد ایران و چین/ نگرانی توئیتری که تبدیل به امید شد

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: به مردم اعلام می‌کنیم که جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و قرارداد استراتژیک ایران و چین مربوط به مسائل نظامی یا مواردی که ما باید اختیار کامل جزایر قشم و کیش را به چین بدهیم، نمی‌شود.

واکنش نماینده حقوق‌دان به قرارداد ایران و چین/ نگرانی توئیتری که تبدیل به امید شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پس از انتشار شایعاتی پیرامون قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، کاربران فضای مجازی عکس‌العمل‌های متفاوتی نسبت به آن داشتند. در ابتدای موج به دلیل انتشار ناقص برخی اظهارات و یا اظهارنظرهایی قبل از انتشار برخی از مفاد این قرارداد و در عین حال انتشار شایعات عجیب و نگران‌کننده، واکنش‌های منفی از سوی برخی کاربران فضای مجازی نسبت به آن صورت گرفت.

اما رفته رفته و البته هر چند با تأیر اما با نمایان شدن ابعاد و پیش‌نویس اولیه قرارداد، اظهارنظرهای رسمی مسؤولان و البته پیدا شدن دست‌های پشت‌پرده صهیونیستی پروژه چین‌هراسی در ایران، موضوع ابعاد دیگری پیدا کرد و بخش زیادی از کاربرانی که به دلیل نقص در اطلاعات و با دغدغه نسبت به آینده کشور اعلام موضع منفی کرده بودند، نسبت به مفاد این قرارداد که هنوز نهایی و امضا نشده است، نگاه تازه‌ای در پیش گرفتند.

از معدود واکنش‌های سریع مسؤولان در فضای مجازی نسبت به این موضوع، توئیت ابوالفضل ابوترابی نماینده حقوق‌خوانده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی بود که با مخاطب قرار دادن وزیر امور خارجه، اینگونه نوشت:

«‏آقای ظریف بنده به عنوان یک نماینده نمی‌دانم موضوع ‎واگذاری جزیره کیش به مدت ۲۵ سال به  کشور چین چیست؟!!! این حق هر ایرانی است که بداند و جنابعالی در مقام وزیر امور خارجه برای مردم ایران شفاف موضوع را بیان کنید». 

 

پس آن بود که تعدادی از افراد آگاه و مسؤولان شروع به اطلاع‌رسانی در این زمینه کردند و ابوترابی که سابقه دادستانی شهرستان را هم در کارنامه دارد، پنج روز بعد دوباره در صفحه توئیتری خود نوشت: «‏اطلاعات واصله حکایت از اقدام هوشمندانه نظام در ‎معاهده با چین دارد. لذا مردم باغیرت ایران زمین نگرانی نداشته باشند و تحت تاثیر تبلیغات و شایعه دشمنان قرار نگیرند». 

 

ابوترابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در این خصوص اظهار داشت: پس از توئیت منتشر شده اولی به دلیل ابهام موضوع قرارداد ایران و چین برای مردم و انتظار از دولت برای اطلاع‌رسانی در این زمینه، مطالبی را در این‌باره برایمان بیان کردند. 

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس دفتر رئیس‌جمهور در شبکه دو صداوسیما، سخنگوی وزارت امور خارجه و مدیرعامل منطقه آزاد کیش و قشم در این مورد توضیحاتی دادند که در مجموع به مردم اعلام می‌کنیم که جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و قرارداد استراتژیک ایران و چین مربوط به مواردی نظیر اعطای اختیار کامل جزایر قشم و کیش به چین، نمی‌شود. 

وی تصریح کرد: این معاهده، قراردادی است که در آن به همه مسائل و دغدغه‌های مردم پاسخ داده شده است و دشمن از ترس این قرارداد با استفاده از ظرفیت‌های رسانه این‌گونه شایعات را مطرح می‌کند.

به گزارش فارس، پیش از این نیز سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری که در اصفهان برگزار شد، اظهار کرده بود: علی‌رغم دروغ‌پردازی‌های اخیر در فضای مجازی، سند قرارداد ایران و چین بسیار افتخارآمیز است، این قرارداد از سوی ما تقریبا نهایی شده است؛ ولی باید به چین رود و پس از آن نمایندگان مردم‌ در مجلس شورای اسلامی باید آن را تأیید کنند.

انتهای پیام /۶۳۱۱۹/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول