اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

استعفای دسته‌جمعی اعضای شورای رامشه/ واگذاری 50 هزار متر زمین بدون مجوز

اعضای شورای رامشه در بخش جرقویه علیا همچنین دهیار این روستا به دلیل واگذاری زمین بدون مجوز، به صورت دسته‌جمعی استعفا کردند.

استعفای دسته‌جمعی اعضای شورای رامشه/ واگذاری 50 هزار متر زمین بدون مجوز

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق اصفهان، اعضای شورای رامشه در بخش جرقویه علیا که در جنوب شرقی شهرستان اصفهان قرار دارد و همچنین دهیار این روستا به صورت دست جمعی استعفا کردند.

احمد رضائیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شرق اصفهان در مورد این استعفا اظهار کرد: فردی چندین هکتار زمین را گرفته که به نظر می‌رسد نماینده عده‌ای در پشت پرده است؛ البته ما به کسی مظنون نیستیم.

رئیس شورای بخش جرقویه علیا تصریح کرد: این فرد یک تاجر و دلال تهرانی است و اصلاً کار و فعالیت آن در این زمینه نیست؛ این شخص زمینی که نه آب قنات به این محل می‌رود و نه قابل آب‌رسانی است را گرفته است.

عضو شورای روستای رامشه با بیان اینکه در دهستان رامشه باغ‌های ۵۰۰ ساله به دلیل خشک‌سالی همه خزان شده است، تصریح کرد: این فرد با ادعاهای واهی و کم‌کاری از عده‌ای از مسؤولان، که آن‌طور که باید به این موضوع رسیدگی نکردند، اقدام به این کار کرده است.

وی با بیان اینکه روستای رامشه ۲۰۰ کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد، گفت: برخی از مسؤولان عمقی و جلوگیرانه کار نکرده و برای این روستا فرمایشی و نمایشی کار می‌کنند.

رضائیان در ادامه گفت: تنها راه توسعه مسکونی و عمرانی روستای رامشه که از سه طرف بسته است، از طرفی است که این فرد این زمین‌ها را گرفته است.

احمد رضائیان بیان کرد: این موضوع بارها به مسؤولان گفته و نامه‌نگاری‌های زیادی را انجام دادیم اما این فرد همچنانی که ما در منابع طبیعی شکایت کردیم، پیشرفتگی فرد نیز هست و این موضوع یک بوم و دو هواست.

رئیس شورای بخش جرقویه علیا اذعان کرد: اگر شکایت ما به‌ حق دانسته شده چرا این فرد در حال پیش بردن کار خود است که این موضوع جای سؤالی برای ماست.

وی ادامه داد: در روستای ما ۲۰۰ متر زمین به جوانی که ازدواج کرده داده نمی‌شود و در جواب این درخواست جوان می‌گوییم زمین نداریم؛ حال این جوان می‌گوید چطور این فرد حال می‌خواهد ۵۰ هزار متر زمین بگیرد و برای این فرد زمین وجود دارد.

عضو شورای روستای رامشه در ادامه اظهار کرد: وقتی مردم انتظار دارند و از ما پیگیری این موضوع را می‌خواهند اما پیگیری‌های ما به نتیجه نمی‌رسد و مسؤولان آن‌طور که باید رسیدگی نمی‌کنند، تصمیم به کناره‌گیری و استعفا گرفتیم.

احمد رضائیان خاطرنشان کرد: زمینی که این فرد گرفته است در دو قسمت و با فاصله ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر به متراژهای ۲۱ هزار متر ۳۰ هزار متر است.

وی خاطرنشان کرد: این فرد تا ۵ سال پیش کلاً در تهران زندگی می‌کرده است؛ البته پدر این فرد از روستای رامشه است و اکنون در شهرضا در پرده فروشی فعالیت می‌کند که با پول و رابطه این زمین را گرفته است.

رضائیان ادامه داد: قانون گرفتن زمین اول واگذاری و بعد اقدام است؛ اکنون چطور این فرد قبل از اینکه واگذاری را بگیرد اقدام به دپو زدن در دور این زمین‌ها کرده و این کار را با چه مجوزی انجام داده است.

رئیس شورای بخش جرقویه علیا گفت: این فرد از طرفی با حکم دادگاه و با سند آزاد است اما از طرفی در منابع طبیعی در حال جلو بردن کار خود است؛ مسؤول زمین منابع طبیعی است، اما در حالی که شورا شکایت کرده  شکایت منابع طبیعی در این قضیه کجاست؟

رضائیان با بیان اینکه اولین شکایت را در این زمینه شورای روستای رامشه انجام داده است، تصریح کرد: در این زمینه پیگیری‌ها و اقدامات منابع طبیعی از نظر ما نمره خوبی دارد اما جهاد کشاورزی در این زمینه غیرمنصفانه عمل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع به شوراهای قبلی برمی‌گردد و البته اقداماتی نیز انجام شده است؛ در این دوره این فرد فعال‌تر شده است؛ منابع طبیعی با جهاد کشاورزی نامه‌نگاری می‌کند، اما جهاد کشاورزی جوری نامه‌نگاری می‌کند که یکی به نعل است و یکی به میخ.

رضائیان گفت: در حالی که ۸۰ درصد کشاورزی روستا از بین رفته است؛ جهاد کشاورزی جوری نامه‌نگاری می‌کند که شخصی که برای واگذاری زمین به این فرد باید قضاوت کند، به این نتیجه برسد که زمین واگذار شود.

رئیس شورای بخش جرقویه علیا گفت: حتی اگر آب هم باشد، تنها راه پیشرفت روستا از این مسیر است؛ این شخص برود در جای دیگری زمین بگیرد؛ چراکه روستای رامشه بزرگ‌ترین شهرک صنعتی کشور روستایی را دارد و نیاز به مسکن و پیشرفت دارد.

وی بیان داشت: چرا علاج واقعه قبل از وقوع واقعه نمی‌شود و چرا حرف جمیع یک آبادی شنیده نشده و  مجوز این فرد در جای دیگر داده نمی‌شود.

*هیچ مجوزی برای فعالیت فرد در این عرصه صادر نشده است

امیر حسینی ولی در این باره اظهار کرد: در این موضوع ورود کردیم و برای این فرد پرونده قضایی تنظیم و به محاکم قضایی ارجاع دادیم و مقام قضایی در حال رسیدگی به پرونده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اصفهان تصریح کرد: تا جایی که مطلع هستم کار به کارشناس رسمی دادگستری نیز ارجاع شده است و روند قضایی آن قرار است سپری شود.

وی افزود: به جد پیگیر هستیم که رفع تصرف و خلعیت این فرد از عرصه اتفاق بیفتد؛ تا این لحظه از مجاری قانونی هیچ مجوزی در سیستم منابع طبیعی برای واگذاری زمین به این فرد ثبت نشده و هیچ مجوز فعالیتی نیز برای این فرد صادر نشده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۲/ر۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول