اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کرونا در سمنان/ از راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها تا ترخیص ۶۳ درصدی بیماران+فیلم

کرونا در استان سمنان سبب راه‌اندازی سه نقاهتگاه در سراهای ورزشی شهرستان‌ها شد؛ گرچه گفته می‌شود تابه‌حال ۶۳ درصد از موارد مثبت بیماری از بیمارستان‌های این استان مرخص شده‌اند.

کرونا در سمنان/ از راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها تا ترخیص ۶۳ درصدی بیماران+فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ویروس کرونا این روزها در استان سمنان می‌تازد و بر اساس آمار تجمیعی مبتلایان قطعی به کرونا به تفکیک استان‌های مختلف کشور، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان به ۴۵۰ نفر رسیده است.

این امر سبب راه‌اندازی سه نقاهتگاه در سراهای ورزشی شهرستان‌ها شد؛ گرچه گفته می‌شود تابه‌حال 63 درصد از موارد مثبت بیماری از بیمارستان‌های این استان مرخص شده‌اند.

هفته آینده؛ اوج اصلی بیماری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز گفت: در آستانه فرارسیدن سال نو و لحظه سال تحویل، باید با هم قرار بگذاریم برای حذف چرخه انتقال ویروس کرونا، دید و بازدید نوروزی را انجام ندهیم و از راه دور جویای احوال نزدیکان و دوستان باشیم.

نوید دانایی بیان کرد: اگر در خانه بمانیم، انتشار ویروس کرونا محدود و زنجیره انتقال آن قطع خواهد شد.

وی تصریح کرد: این روزها مجاهدان درمان در دل خطر قرار دارند و در خط مقدم مقابله با این ویروس هستند و بهتر است که با رعایت اقدامات پیشگیرانه حجم بار کاری را از دوش جامعه پزشکی کم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزود: این منادیان انسانیت در این روزها با گذشتن از همه چیز حتی جان خود مشغول تلاش هستند، آن‌ها را خسته‌تر نکنید.

دانایی بیان کرد: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد اوج اصلی بیماری هفته آینده است و از مردم تقاضا داریم از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

وی بیان کرد: تابه‌حال ۶۳ درصد از موارد مثبت بیماری با حال عمومی مناسب از بیمارستان مرخص شده‌اند.

۳ سرای ورزشکاران نقاهتگاه شد

با درخواست ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان شاهرود و دستور مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان، سرای ورزشکاران شهرستان شاهرود موقتاً مرکز دوران نقاهت بیماران کرونایی شد.

مجتبی جانعلی، مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به اینکه سرای ورزشکاران یکی از ظرفیت‌هایی است که قابلیت استفاده و کاربری چندگانه دارد، اظهار کرد: از یک طرف، شرایط بحرانی که امروز جامعه ما را در برگرفته و از طرف دیگر، تلاش‌های بی‌وقفه مجموعه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، فرمانداری شاهرود و دستگاه‌های نظامی و انتظامی و همچنین به‌کارگیری از ظرفیت خیرین سلامت، ما را بر آن داشت تا بتوانیم در راه حفظ، ارتقا و بازگشت سلامت همشهریان شاهرودی قدمی برداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان ضمن تأکید بر خانه ماندن اقشار جامعه، سلامتی و عبور از این مرحله حساس و خطرناک را با کمک همه مردم عزیز آرزو کرد.

سرای ورزشکاران شهرستان‌های دامغان و گرمسار نیز به این موضوع اختصاص یافته است.

لغو مراسم پنجشنبه و جمعه آخر سال در شاهرود

شهردار شاهرود از لغو مراسم پنجشنبه و جمعه آخر سال در آرامستان و مزار شهدای شاهرود خبر داد و گفت: این تصمیم طبق مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا در شهرستان و به‌منظور حفظ سلامتی مردم گرفته شده است.

محسن احمدی با تأکید بر خودداری از شرکت در تجمع‌ها عنوان کرد: امسال برنامه پنجشنبه و جمعه آخر سال به‌منظور جلوگیری از شکل‌گیری تجمع در آرامستان و مزار شهدا شاهرود انجام نمی‌شود.

شهردار شاهرود با اشاره به نزدیک شدن به جمعه پایانی سال و رسم دیرینه مردم برای حضور در آرامستان و مزار شهدای شاهرود گفت: رسانه‌ها ضرورت حضور نیافتن مردم در آرامستان و مزار شهدای شاهرود و قرائت فاتحه از خانه را اطلاع‌رسانی کنند تا شاهد مبتلا شدن افراد به ویروس کرونا در اماکن پرازدحام نباشیم.

وی گفت: با توجه به شیوع گسترش بیماری کرونا در سطح کشور و لزوم توجه جدی به توصیه‌های ایمنی و پیشگیرانه و به جهت ارج نهادن به سلامت شهروندان و عمل به توصیه‌های پزشکی و بهداشتی، از مردم شاهرود تقاضامندیم از حضور در آرامستان و مزار شهدای شاهرود در پنج‌شنبه‌های هر هفته خودداری کنند.

مسابقه تقدیم زیباترین جمله به جامعه پزشکی

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری مسابقه تقدیم زیباترین جمله به جامعه پزشکی با عنوان «جشنواره همدلی» در سمنان خبر داد.

عباس بابایی اظهار کرد: مدافعان سلامت ملت، این روزها در صف اول مبارزه با کرونا هستند و امروز عزیزان ما در بیمارستان‌هایی که بیماران مشکوک به کرونا را بستری کردند، تلاش‌های زیادی از خود نشان داده‌اند که زحمات آنان قابل قدرشناسی است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این مسابقه در راستای ارج نهادن به فداکاری‌های این بزرگواران در مقابله با بیماری کرونا در نظر گرفته شده است، یادآور شد: شهروندان می‌توانند از سه طریق شامل ارسال پیام حداکثر 20 کلمه، ضبط پیام 10 ثانیه‌ای به‌صورت ویدئو و تهیه پادکست حداکثر 10 ثانیه در تلگرام به آی‌دی jashnvarehamdeli@ اقدام کنند.

بابایی بیان کرد: دریافت آثار مسابقه جشنواره همدلی از فردا، دوشنبه، 24 اسفند 1398 آغاز می‌شود و تا 4 فروردین‌ماه 1399 ادامه دارد.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان عنوان کرد: بعد از اتمام مهلت ارسال آثار، به جملات زیبای هم‌وطنان سمنانی به جامعه پزشکی به قید قرعه جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

بابایی از تلاش زحمتکشان عرصه بهداشت و درمان برای مقابله با ویروس کرونا (کووید 19) تشکر و قدردانی و ابراز امیدواری کرد: در سایه مجاهدت‌های شبانه‌روزی مدافعان سلامت و تلاش و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه و البته همدلی و وحدت شهروندان از این بحران عبور خواهیم کرد.

این ویدئو توصیه‌های یک پزشک سمنانی است، ببینید:

انتهای پیام/2568/م/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول