اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

کرونا در سمنان/ از لزوم تجهیز نقاهتگاه‌ها تا محدودیت‌های جدید+ فیلم

ویروس کرونا که این روزها مثل همه کشور در استان سمنان شیوع پیدا کرده است، لزوم تجهیز نقاهتگاه‌ها در این استان و وضع محدودیت‌های جدید را جدی‌تر مطرح کرده است.

کرونا در سمنان/ از لزوم تجهیز نقاهتگاه‌ها تا محدودیت‌های جدید+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، جلسه هماهنگی بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان سمنان صبح امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و معاونان دانشگاه، جانشین فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) این استان، رؤسای شبکه‌های بهداشت درمان و جمعی از مدیران در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد.

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این نشست با بیان اینکه هفته اول فروردین‌ماه به قله بیماری کرونا می‌رسیم، از شهروندان خواست که از خانه خارج نشوند و به کمپین شکست کرونا بپیوندند.

وی تصریح کرد: شهروندان با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir سلامت خود را ارزیابی کنند و نقاهتگاه‌ها باید سریعاً تجهیز و راه‌اندازی شود.

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در شاهرود

برابر درخواست‌های مکرر شهروندان، با برگزاری جلسات فوق‌العاده در قرارگاه مقابله با کرونا شهرستان شاهرود و به جهت پیشگیری از تجمع و ترددهای غیرضروری، از ساعاتی دیگر محدودیت‌های ترافیکی ویژه‌ای به‌خصوص در هسته مرکزی و نقاط پرتردد شهر اعمال خواهد شد.

ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس‌رانی شاهرود تعطیل می‌شود

شهردار شاهرود هم با اشاره به اینکه ناوگان حمل‌ونقل اتوبوس‌رانی شاهرود تا رفع بحران فراگیر ویروس کرونا تعطیل می‌شود، گفت: به دلیل وسعت دامنه کرونا ویروس برای محافظت از سلامت شهروندان و قطع زنجیره انتقال ویروس، تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر مطرح شده است.

محسن احمدی بیان کرد: تا اطلاع ثانوی سرویس‌دهی تاکسی‌ها نیز با حداقل ممکن انجام خواهد شد.

رجوع مأموران قبوض خدماتی دولت شاهرود ممنوع شد

همچنین با ابلاغ فرمانداری و به دلیل جلوگیری از انتشار کرونا ویروس، حضور مأموران دستگاه‌های خدمات رسان برای امر کنتورخوانی و ارائه قبض درب منازل مردم شهرستان شاهرود ممنوع شد.

تعطیلی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه شاهرود

رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی شهرستان شاهرود گفت: با توجه به اهمیت سلامت شهروندان و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، در جلسه هیأت نظارت بر اصناف که با حضور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، هیأت رئیسه اتاق اصناف و سایر اعضای مرتبط برگزار شد، صنف آرایشگران زنانه و مردانه با تصویب هیأت تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نیز از جریمه واحدهای صنفی متخلف خبر داد و افزود: بسیج اصناف وظیفه نظارت بر این مصوبه را عهده‌دار بوده و در صورت تخطی از این مصوبه، با صنف متخلف برابر مقررات برخورد خواهد شد.

به پویش تعطیلی صنوف بپیوندید

نادر فخری، فرماندار شهرستان شاهرود نیز از صنوفی که با نیازهای اولیه زیستی شهروندان در ارتباط نیستند، خواست تا برای حفظ سلامت خود و سایر شهروندان به پویش تعطیلی صنوف بپیوندند.

وی افزود: با توجه به اینکه برای تعطیلی اصناف باید در ستاد مبارزه با کرونای استانی و کشوری مصوبه گذرانده شود، تقاضای ما از کسبه و شهروندان این است که برای جلوگیری از شیوع این بیماری خطرناک، خود پیش‌قدم شده و با اتحاد و همدلی و ماندن در خانه زمینه پیشگیری از ابتلای عمومی و ریشه‌کن کردن این بیماری را فراهم آورند.

پویش #شاهرود_علیه_کرونا

پویش #شاهرود_علیه_کرونا هم راه‌اندازی شد.

دست‌اندرکاران این پویش نوشته‌اند: آمده‌ایم تا ثابت کنیم می‌شود! آمده‌ایم تا تلفاتمان را در این جنگ بیولوژیک به حداقل برسانیم! آمده‌ایم تا اولین شهر یکپارچه کشور در مبارزه با کرونا باشیم!

رفتن به آرامستان در خیج؛ ممنوع

به دستور مراکز درمانی، بهداشتی، شورای اسلامی، دهیاری، پایگاه‌های شهید اخوی عرب و ام‌ابیها (س)، به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هماهنگ با آرامستان‌‌های سراسر کشور، مزارهای روستای خیج را تعطیل کرد.

شهروندان به جهت حفظ سلامتی خود و دیگر همشهریان و هم‌میهنان گرامی از رفتن به آرامستان‌ها، خودداری کنند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول