اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

آسمان صاف و نیمه‌ابریِ اغلب شهرها در روز انتخابات/‌‌اول اسفند در پایتخت باران می‌بارد

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: آسمان تهران روز یکم اسفند، ابری همراه با مه رقیق، بارش باران، وزش باد و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، فرداشب هم بارش باران در تهران داریم و با وزش باد شدید، به تدریج ابرها کاهش می‌یابد.

آسمان صاف و نیمه‌ابریِ اغلب شهرها در روز انتخابات/‌‌اول اسفند در پایتخت باران می‌بارد

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: برف و باران امروز در استان‌های واقع در جنوب غرب، غرب و شمال غرب کشور و همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی ادامه دارد.

وی افزود: روز پنجشنبه یکم اسفندماه با نفوذ بیشتر این سامانه، در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور، سواحل خزر، نواحی مرکزی کشور، بخش‌هایی از جنوب کشور و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، بارش پیش‌بینی می‌شود که به تدریج به شمال شرق هم کشیده می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکم اسفند در برخی نقاط جنوب شرق و شرق کشور بارش پراکنده داریم و شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شامل استان‌های خوزستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و شمال فارس و جنوب استان مرکزی است.

وی افزود: روز پنجشنبه‌ شدت بارش‌ها را همچنین در استان‌های واقع در دامنه البرز مرکزی در استان‌های قزوین، تهران، البرز و شمال سمنان شاهد خواهیم بود.

ضیائیان افزود: روز جمعه دوم اسفندماه سامانه بارشی در استان‌های خراسان شمالی، گلستان، شرق سمنان و شمال خراسان رضوی فعال است و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

وی اضافه کرد: نواحی مرکزی خلیج فارس از بعدازظهر شنبه و همچنین روز جمعه مواج‌ است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی یادآور شد: به سبب عبور موج تراز میانی از روی کشور، از بعدازظهر شنبه تا ظهر یکشنبه چهارم اسفند، در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور بارش برف و باران و وزش باد خواهیم داشت و در دامنه‌های البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا یکم اسفندماه ابری همراه با مه رقیق و بارش باران، وزش باد و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و فرداشب یکم اسفند نیز بارش باران در تهران داریم و با وزش باد شدید به تدریج ابرها کاهش می‌یابد، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 10 و 4 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده یکم اسفندماه بندرعباس با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود، همچنین فردا در 8 استان کمینه دما صفر و زیر صفردرجه خواهد بود.

* آسمان صاف و نیمه ابری اغلب شهرها در روز انتخابات

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی همچنین در تشریح وضعیت جوی کشور در روز انتخابات (دوم اسفندماه) اظهار داشت: روز جمعه دوم اسفند آسمان پایتخت نیمه ابری است، همچنین در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و اصفهان، آسمانی نیمه ابری داریم، در البرز، بوشهر و چهارمحال و بختیاری و خوزستان هم روز جمعه آسمان صاف است.

وی ادامه داد: در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی و زنجان روز جمعه آسمان نیمه‌ابری است و در خراسان‌ شمالی بارش برف و باران و در خراسان رضوی بارش پراکنده داریم، همچنین در خراسان جنوبی روز جمعه آسمان نیمه ابری است.

ضیائیان افزود: در استان‌های فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، مرکزی، آسمانی نیمه‌ابری در روز جمعه دوم اسفند خواهیم داشت و در استان‌های کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، هرمزگان، همدان و یزد، آسمان صاف خواهد بود، بنابراین روز جمعه پیش‌بینی بارش خاصی در کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول