اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ناتو 200 نیروی جدید به عراق می‌فرستد

پایگاه خبری دویچه وله گزارش داد که وزرای دفاع ناتو در حال بررسی طرحی هستند که براساس آن در راستای ماموریت آموزشی این سازمان، بیش از 200 نظامی جدید به عراق اعزام کنند.

ناتو 200 نیروی جدید به عراق می‌فرستد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری دویچه وله آلمان گزارش داد که ممکن است نیروهای جدیدی به نیروهای ناتو در عراق اضافه شوند و طرح آن قرار است امروز چهارشنبه در نشست وزرای دفاع اعضای ناتو در بروکسل مورد بحث و بررسی قرار بگیرد. 

براساس این گزارش، در چارچوب این طرح، نظامیان عضو ائتلاف بین‌المللی داعش که در برخی کشورهای دیگر غرب آسیا مثل سوریه و کویت حضور دارند از آنجا به عراق منتقل خواهند شد. 

همچنین طبق این طرح، نظامیانی که در عراق نقش رزمی دارند ممکن است تغییر نقش داده شوند و ماموریت آنها به ماموریت آموزشی تغییر کند. 

یک منبع در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی گفته است که احتمالا بیش از ۲۰۰ نظامی در این طرح به عراق منتقل خواهند شد. 

دویچه وله نوشته است که این طرح در راستای جلب نظر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است که بارها از ناتو خواسته است نقش پررنگ‌تری در غرب آسیا برعهده بگیرند. 

از زمان ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه انقلاب اسلامی در عراق و حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکا در عین الاسد، کشورهای عضو ناتو به دلایل امنیتی برخی از ماموریتهاینظامی خود در عراق به حالت تعلیق درآورده‌اند. 

دویچه وله با اشاره به این مساله اما خبر داده است که انتظار می‌رود ناتو ماموریت آموزشی خود را با حدود 500 نظامی در عراق به زودی دوباره آغاز کند. 

«ینس استولنتبرگ» دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی، طی یک کنفرانس خبری در روز چهارشنبه گفت که از آغاز ماه ژانویه گذشته تاکنون، فعالیت ناتو در عراق، همچنان در وضعیت تعلیق است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول