اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تنش در لبنان در روز رأی اعتماد به دولت؛کتک‌کاری و پرتاب تخم‌مرغ|دیاب:به حساسیت شرایط آگاهم

همزمان با آغاز جلسه پارلمان لبنان برای اعطای رأی اعتماد به دولت، تعدادی از معترضان تلاش کردند جلوی ورود نمایندگان به ساختمان پارلمان را با شیوه‌های مختلف بگیرند.

تنش در لبنان در روز رأی اعتماد به دولت؛کتک‌کاری و پرتاب تخم‌مرغ|دیاب:به حساسیت شرایط آگاهم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جلسه پارلمان لبنان برای تصویب بیانیه وزارتی و اعطای رأی اعتماد به دولت جدید ظهر امروز آغاز شد.

بر اساس گزارش «النشره»، تا این ساعت (انتشار خبر) ۶۱ نماینده از ۱۲۸ نماینده پارلمان وارد جلسه شده‌اند و نمایندگان وابسته به المستقبل، التقدمی الاشتراکی و القوات اللبنانیه فعلا حضور ندارند. 

«نبیه بری» در ابتدای جلسه امروز پارلمان اعلام کرد، با «سعد الحریری» رئیس المستقبل تماس گرفته و وی تأکید کرده در جلسه حاضر خواهد شد.

بر اساس گزارش النشره، بری در ادامه تصریح کرد، القوات اللبنانیه هم اعلام کرده به جلسه خواهد آمد.

«حسان دیاب» نخست‎وزیر دولت جدید هم اعلام کرد، بازگرداندن اعتماد با کار عملی امکان پذیر است و در این مسیر طولانی باید با مردم صادق بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، دیاب حین قرائت بیانیه وزارتی اعلام کرد: ما برای بر عهده گرفتن این مأموریت در شرایطی موافقت کرده‌ایم که خطرناک بودن آن را درک می‌کنیم زیرا در مرحله‌ای حساس قرار داریم.

وی ادامه داد: لبنان با بحرانی خفه کننده و سرنوشت ساز روبروست و این از ما می‌طلبد که بازنگری عمیقی داشته باشیم و گام‌هایی برداریم که برخی از آنها ممکن است دردآور باشد.

دیاب در ادامه بر پیگیری تحقیقات و اتخاذ تدابیر لازم برای روشن شدن سرنوشت اموالی که از آغاز تظاهرات لبنان (25 مهر) تا کنون از لبنان خارج شده، تأکید کرد.

تلاش معترضان برای جلوگیری از حضور نمایندگان در پارلمان

شبکه «الجدید» لبنان اعلام کرد، برخی معترضان در اطراف پارلمان به کاروان حامل «سلیم سعاده» حمله کردند و این نماینده لبنانی بر اثر ضرب و شتم معترضان به شکستگی دچار و به بیمارستان منتقل شد.

بر اساس گزارش «الجمهوریه»، معترضان همچنین به سمت خودروی «دمیانوس قطار» وزیر محیط زیست در نزدیکی پارلمان تخم‌مرغ پرتاب و تلاش کردند جلوی وی را بگیرند.

نیروهای امنیت داخلی لبنان از  ساعات اولیه صبح امروز از تظاهرات‌کنندگان خواستند مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات را حفظ کنند، از موانع و بلوک‌هایی که در اطراف ساختمان پارلمان کار گذاشته شده، دور شوند و دست به آشوب نزنند.

شبکه «المیادین» اعلام کرد، نیروهای امنیتی از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان در مرکز بیروت استفاده کرده‌اند.

تکمیلی/ ۱۴:۲۰

نبیه بری رسما شروع جلسه پارلمان را اعلام کرد و گفت، تعداد نمایندگان به حد نصاب رسیده و اکنون ۶۸ نماینده حضور دارند.

بر اساس گزارش النشره، وی به درگیری‌ها در اطراف پارلمان اشاره کرد و گفت، به خودروی پنج نماینده آسیب وارد کرده‌اند و بدتر از آن به سلیم سعاده آسیب بدنی زده‌اند.

بری ادامه داد، جلسه تا ساعت چهار عصر به وقت لبنان ادامه دارد و پس از آن تا ساعت شش وقت استراحت خواهد بود و پس از پایان وقت استراحت، جلسه‌ برای رأی اعتماد آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول