اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ژاپن با «ماهواره جاسوسی» بر فعالیت‌های کره شمالی نظارت می‌کند

ژاپن از پرتاب یک ماهواره جاسوسی به مدار زمین برای رصد تحرکات موشکی کره شمالی خبر داد.

ژاپن با «ماهواره جاسوسی» بر فعالیت‌های کره شمالی نظارت می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژاپن روز یکشنبه ماهواره جاسوسی جدیدی را برای رصد تحرکات در تاسیسات موشکی کره شمالی در مدار زمین قرار داد.

به گزارش خبرگزاری «کیودو» این ماهواره جاسوسی توسط موشک «‌اچ – II آی» ساعت ۱۰:۳۴ صبح به وقت محلی از مرکز فضایی «تانگاشیما» پرتاب و حدود ۲۰ دقیقه بعد وارد مدار زمین شد. این ماهواره ۱۱ میلیارد ینی (واحد پول ژاپن) به دوربین دیجیتالی پیشرفته مجهز شده است.

پیشتر قرار بود این ماهواره در ۲۸ ژانویه (سه‌شنبه هشتم بهمن) به مدار زمین پرتاب شود، اما این پرتاب بنا به دلایل فنی (نشت نیتروژن) به تعویق افتاد.

این ماهواره جاسوسی در کنار هفت ماهواره شناسایی دیگر قرار می‌گیرد که تصور می‌شود تحرکات موشک کره شمالی و تحولات دیگر را کنترل می‌کند.

«آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن در سخنانی در این باره گفت: «ما استفاده از ماهواره را بیشتر کرده و تمام تلاش خود را برای اطمینان از تامین امنیت و مدیریت بحران کشور بکار خواهیم برد.»

برخی منابع پیش‌بینی کرده‌اند که کره شمالی در آینده نزدیک یک سلاح راهبردی جدید آزمایش کند. کره شمالی آخرین بار سال ۲۰۱۷ و قبل از شروع مذاکرات خلع سلاح با آمریکا یک موشک بین قاره‌ای بالستیک آزمایش کرده بود. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول