اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تظاهرات در پایتخت سودان در محکومیت دیدار البرهان با نتانیاهو

صدها نفر از شهروندان خارطوم پایتخت سودان پس از نماز جمعه به خیابان‌ها آمدند و اعتراضاتی را در محکومیت دیدار رئیس شورای انتقالی سودان با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار کردند.

تظاهرات در پایتخت سودان در محکومیت دیدار البرهان با نتانیاهو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از برگزاری تظاهرات مردم خارطوم پایتخت سودان در اعتراض به تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

شبکه خبری «روسیا الیوم» به نقل از خبرنگار اعزامی خود به سودان گزارش داد که این تظاهرات در محکومیت دیدار «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای انتقالی سودان با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا برگزار شده است.

منابع خبری گزارش دادند که صدها نفر از شهروندان خارطوم، دست به این اعتراضات زده و شعارهایی مانند «لا للتطبیع مع إسرائیل» (نه به عادی‌سازی روابط با اسرائیل) سر دادند.

این در حالی است که روزنامه «تایمز اسرائیل» ۱۵ بهمن به نقل از یک منبع نظامی که نخواست نامش فاش شود، نوشت که امارات عربی متحده با میانجیگری خود این دیدار را در اوگاندا بین نتانیاهو و برهان ترتیب داد.

رئیس شورای حاکمیتی سودان نیز 16 بهمن ماه جاری با تأیید این دیدار، دست به توجیه آن زد و گفت که دیدارش با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا از سوی آمریکا ترتیب داده شد.

عبدالفتاح البرهان گفت که تماس‌ها با نتانیاهو و مایک پامپئو از سه ماه قبل به منظور بررسی آنچه که سودان می‌تواند از آن بهره ببرد، آغاز شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این دیدار که برای نخستین‌بار با یک مقام ارشد سودانی صورت گرفته، ابراز رضایت کرد و وزارت خارجه آمریکا نیز طی بیانیه‌ای از این دیدار و تلاش سودان برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو تقدیر کرد.

«فیصل محمد صالح» سخنگوی رسمی دولت سودان و وزیر فرهنگ و رسانه این کشور، هم در واکنش به این اقدام البرهان گفت که هیأت دولت هیچ اطلاعی از دیدار وی با نتانیاهو نداشت و هیچ مشورتی با هیأت دولت درباره این دیدار صورت نگرفته بود.

دسامبر ۲۰۱۸ تظاهرات گسترده علیه البشیر در سودان آغاز شد و در نهایت نیز به سرنگونی رژیم البشیر منتهی شد و پس از آن شورای حاکمیتی متشکل از غیرنظامیان و نظامیان قدرت را به دست گرفت که ریاست آن را البرهان بر عهده دارد.

شورای حاکمیتی انتقالی سودان از حمایت عربستان سعودی و امارات برخوردار است؛ دو کشوری که بر خلاف فلسطینی‌ها و بسیاری از کشورهای منطقه، طرح معامله قرن علیه فلسطین را محکوم نکردند.

انتهای پیام/م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول