اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

مروری بر پیشخوان روزنامه‌ها/ از «شرم» تا «تَکرار کنید؛ بلد نیستم»

بیش‌تر روزنامه‌های اصلاح‌طلب و اصول‌گرا امروز تیتر یک خود را به مصاحبه وزیر امور خارجه با وب‌سایت نشریه اشپیگل آلمان اختصاص دادند.

مروری بر پیشخوان روزنامه‌ها/ از «شرم» تا «تَکرار کنید؛ بلد نیستم»

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، مصاحبه روز گذشته محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با وب سایت نشریه اشپیگل آلمان یکی از مهم‌ترین موضوعات روز گذشته به شمار می‌رود که این رویداد در برخی از روزنامه‌‌ها به عنوان تیتر یک و در برخی دیگر از رسانه‌ها به عنوان تیتر دو مورد توجه قرار گرفته است.

البته روزنامه کیهان تیتر یک خود را به یک گزارش تحلیلی‌ اختصاص داد، با این عنوان که «مطالبه ملت انتقام است، نه مذاکره با قاتل شهید سلیمانی»

همه ماجرا از انتشار مصاحبه روز جمعه محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با وب سایت نشریه اشپیگل آلمان آغاز شد؛ جایی که او در پاسخ به سؤالی که پس از حذف سردار سلیمانی، شما مذاکره با آمریکا را منتفی می‌دانید، پاسخ داد: من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند چه کسی در کاخ سفید حضور دارد... این پاسخ وزیر امور خارجه ایران، گویا کامل به رئیس جمهور آمریکا منتقل نشده بود! 

روزنامه فرهیختگان هم از این ماجرا دور نماند و موضوع مصاحبه ظریف با این رسانه خارجی را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرد. 

این رسانه اصولگرا تیتر یک خود را با عنوان «تکرار کنید،‌ بلد نیستم»؛ البته فرهیختگان به واسطه استفاده از واژه «تکرار» به نوعی کنایه‌ای به اصلاح طلبان داشته است. 

 

روزنامه عصر ایرانیان در تیتر یک خود به نوعی از مصاحبه ظریف گلایه‌مند شد و این عنوان را برای تیتر یک خود انتخاب کرد: «تقاضای مذاکره با قاتل شهید سیلمانی؛ بی تدبیری یا....!»

 

 

اما روزنامه صبح نو، تیتر یک خود را به موضوع لیست انتخاباتی اختصاص داد. این رسانه عنوان «برنامه ریزی سنگین برای تخریب ائتلاف» را انتخاب کرده است.

از آنجا که اصلاح طلبان هر روز به دنبال طراحی جدید برای حمله به اعضای لیست انتخاباتی شورای ائتلاف اصولگرایان هستند؛ روزنامه صبح نو، این موضوع را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده است.

 

 

 وطن امروز هم چون همیشه که با همان تیترهای یک کلمه‌ای‌اش معروف است امروز هم در یک کلمه تیتر زده است. امروز این روزنامه اصولگرا عنوان «شرم» را برای تیتر یک خود انتخاب کرده است. البته این روزنامه همچون روزنامه عصر امروز از علامت تعجب در انتهای تیترش استفاده کرده است که این علامت تعجب در انتهای تیتر می تواند معنای بسیاری داشته باشد.

روزنامه وطن امروز به نوعی صحبت های ظریف در مصاحبه‌اش با رسانه آلمانی را شرم دانست و در زیر تیتر خود با اضافه کردن این توضیح : «ابراز انزجار عمومی نسبت به اظهارنظر نابجای ظریف درباره امکان مذاکره با آمریکا حتی پس از ترور حاج قاسم سلیمانی که پاسخ توهین‌آمیز ترامپ خطاب به او و ملت ایران را در پی داشت» تیتر یک کلمه‌ای خود را نیز کامل کرد. 

 

 

روزنامه رسالت همچون دیگر روزنامه‌های اصول گرا، موضوع مصاحبه ظریف با رسانه آلمانی را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرد. تیتر یک این روزنامه با این جمله: «ترامپ آدم کش، ظریف منت کش» موضع خود را به صورت شفاف اعلام کرد. 

 

اما روزنامه حمایت تیتر یک خود را به دیدار آیت الله رئیسی با جمعی از فعالان تبلیغی و فرهنگی کشور اختصاص داد.

«هرجا تفکر انقلابی باشد، کارها پیش می رود» عنوان تیتر یک این روزنامه اصول گراست.

 

روزنامه جوان تیتر یک خود را به تهدید داعشی رئیس جمهور آمریکا اختصاص داده است و  عنوان «ترامپ گفت سناتورها را سر می برم» را برای تیتر یک خود انتخاب کرده است.

 

روزنامه جام جم با توجه به آنکه زیر نظر صداوسیماست، تیتر یک خود را به حضور رئیس صداوسیما از پشت صحنه سریال تاریخی سلمان که یکی از بزرگترین پروژه های تلویزیونی است اختصاص داده است.

 

برخی از روزنامه های اصلاح طلب این روزها در تیترهای یک خود به موضوع انتخابات مجلس و لیست انتخاباتی می‌پردازند. روزنامه آفتاب هم از این ماجرا مستثنی نیست و عنوان «اصلاح طلبان لیست می‌دهند حتی از چهره های ناشناخته» این موضوع نشان می دهد که اصلاح طلبان همچنان به اختصاص کرسی‌های مجلس آینده امید بیشتری دارند. 

 

روزنامه ایران فارق از همه موضوعات مهم کشور، به موضوع تجارت خارجی اختصاص داده است. این روزنامه تجارت خارجی 72 میلیارد دلاری را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده است! البته ایران در تیتر دوم و با عکسی از آقای ظریف این موضوع تحریف سخنان ظریف را توضیح می‌دهد. 

 

همچنین روزنامه شرق هم همچون روزنامه آفتاب، تیتر یک خود را به موضوع انتخابات و لیست انتخاباتی مجلس آینده اختصاص داده است.

 

روزنامه اعتماد نیز در تیتر یک خود به مصاحبه با داریوش شایگان پرداخته است و «فیلسوف خندان» عنوانی است که این روزنامه اصلاح طلب به عنوان تیتر یک خود آن را برگزیده است.

 

 همچنین روزنامه همشهری «عملیات علیه دیپلماسی» را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده است. این روزنامه در زیرتیتر خود توضیحاتی با این مضمون آورده است که کاخ سفید به حمله داخلی به ظریف دل‌بسته است آنهم پس از تلاش‌های ناکام در کنترل وزیر خارجه ایران! 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول