اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

تخصیص 24 هزار میلیارد تسهیلات ستاد تسهیل موانع تولید برای واحد‌های تولیدی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: در 9 ماه نخست سال جاری تعداد 337 طرح اقتصادی با رقم حدود24 هزار میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

تخصیص 24 هزار میلیارد تسهیلات ستاد تسهیل موانع تولید برای واحد‌های تولیدی

یداله صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص تشکیل جلسات ستاد تسهیل موانع تولید اظهار کرد: جلسات این ستاد در دو بخش کمیته فرعی متشکل از کارشناسان حوزه‌های تخصصی و بانک‌های عامل عضو کارگروه در محل دبیرخانه واقع در سازمان صمت استان تشکیل می‌شود.

وی افزود: در این جلسات موضوعات و مشکلات واحدهای تولیدی مطرح و توافقات اولیه انجام می‌شود، در بخش دوم کمیته اصلی که با حضور استاندار محترم استان و روسای دستگاه‌های عضو کارگروه در محل استانداری برگزار می‌شود مصوبات اولیه مطرح و پس از بررسی نهایی مصوبات جهت اجرا به دستگاه مربوطه شامل موسسات مالی و بانک‌ها، تامین اجتماعی و امور مالیاتی ابلاغ می‌شود که این دستگاه‌ها براساس قانون موظف به اجرای آن هستند.

رئیس سازمان صمت استان تهران بیان داشت: در ۹ ماهه سال جاری ۱۸۰ جلسه کارگروه اصلی و فرعی در استان تشکیل شده که از این تعداد ۲۰ جلسه با حضور استاندار تهران بوده است.

صادقی گفت: با توجه به ابلاغیه‌ها و تاکیدات وزیر صمت و اولویت برنامه‌های سازمان متبوع در فعال سازی واحدهای تولید در راستای شعار سال در رونق تولید این جلسات به صورت منظم در سطح کارشناسی و اصلی برگزار شد.

وی در خصوص میزان تسهیلات ارائه شده نیز ادامه داد: تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها ۳۳۷ طرح با رقم حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال بوده است، البته این آمار مربوط به ۹ ماهه اول می‌باشد که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته حجم پرداخت‌ها در چند ماهه باقی مانده افزایش خواهد داشت.

رئیس سازمان صمت استان تهران خاطرنشان کرد: اینکه این تسهیلات نیز به چه کسانی پرداخت می‌شود به این صورت است که فرایند پرداخت تسهیلات از طریق درخواست واحد متقاضی از طریق سامانه بهین یاب می باشد، این واحدها با تشکیل فرایند ثبت نام در این سامانه و بررسی پرونده‌ها بر اساس منابع موجود به ترتیب اولویت به بانک‌های عامل طی فرایند قانونی پرداخت می شود.

صادقی عنوان داشت: معیار انتخاب آنان نیز داشتن مجوز فعالیت و ثبت نام از طریق سامانه بهین یاب می‌باشد.

رئیس اداره صمت استان تهران در خصوص همراهی بانک ها نیز تصریح کرد: سیستم بانکی کشور در راستای سیاست‌ها و اهداف دولت مبنی بر فعال سازی واحدهای صنعتی تولیدی و حفظ اشتغال در تامین نقدینگی بخش تولید همکاری و همراهی خوبی داشته است و در صورت عدم همکاری واحد مالی و اعتباری مراتب از طرف کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار پیگیری می شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۶/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول