اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

مدیرعامل خبرگزاری آنا: آمریکا تحمل شنیدن صدای مقاومت را ندارد

مسدود شدن دامنه این خبرگزاری یک پیام جدی داشت که نشان می‌داد آنها تحمل شنیدن صدای جبهه مقاومت را ندارند و از هر وسیله‌ای برای حذف این صدا استفاده می‌کنند.

مدیرعامل خبرگزاری آنا: آمریکا تحمل شنیدن صدای مقاومت را ندارد

خبرگزاری فارس،گروه هنر و رسانه؛ عصر دیروز خبر مسدود شدن دامنه سایت خبرگزاری فارس منتشر شد. خبری که نشان از این موضوع داشت که  آمریکا  از مداخلاتش در منطقه خاور میانه نتیجه مطلوب را نگرفته و حالا به هر دری می زند تا صدای مقاومت را ساکت کند. با مرتضی خلفی زاده مدیرعامل خبرگزاری آنا  در این باره گفت وگو کردیم.

 

 طی روزهای اخیر و با شهادت حاج قاسم سلیمانی یک اتفاق بزرگ در سطح منطقه افتاد که هم جنبه روحی - روانی برای مردم منطقه داشت و هم انرژی جدیدی به جبهه مقاومت تزریق شد تا در مقاومت‌شان ایستادگی کنند و از مطالبه به حق‌شان چشم نپوشند.

 

دشمن تحمل شنیدن صدای مقاومت را ندارد

در داخل ایران رسانه‌هایی نظیر خبرگزاری فارس به عنوان یکی از رسانه‌های پربازدید کشور که حامی گفتمان انقلاب اسلامی است و در عرصه بین‌المللی نیز به صورت فعالانه عمل می‌کند، سخت در رصد و نظارت سرویس های امنیتی آمریکا قرار دارد. 

مسدود شدن دامنه این خبرگزاری یک پیام جدی داشت که نشان می‌داد آمریکایی‌ها تحمل شنیدن صدای جبهه مقاومت را ندارد و از هر وسیله‌ای برای حذف این صدا استفاده می‌کنند. بخشی از این حذف گفتمان در توئیتر و اینستاگرام و با مسدود شدن حساب‌های کاربری که درباره شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهارنظر کرده بودند وجود داشت و من فکر می‌کنم روند تلاش برای سرکوب رسانه‌های جبهه مقاومت همچنان ادامه خواهد داشت. 

همچنین وارد یک فاز جدید نبرد رسانه‌ای شدیم که جنبه محتوایی و فنی دارد. در جنبه محتوایی باید به این موضوع توجه کرد که باید تولیدات محتوای قدرتمندی برای افکارعمومی ملت‌های منطقه در دنیا داشته باشیم، چون روز‌به روز تعداد مخاطبان جبهه مقاومت بیشتر می‌شود. در خاورمیانه به جز رسانه‌های غالب، رسانه‌های جبهه مقاومت هستند که توانسته‌اند مخاطبان بیشتری جذب کنند. 

 

باید زیر ساخت فنی را توسعه بدهیم

در جنبه فنی نیز باید به این موضوع توجه کرد که زیرساخت‌های IT به گونه‌ای توسعه پیدا کند که در صورت ضربه خوردن، بلافاصله قابل جبران باشند و بتوانیم در چنین شرایطی مخاطبان را با حداقل ریزش حفظ کنیم و صدای گفتمان انقلاب اسلامی را به کل دنیا برسانیم. 

همچنین اگر ایران در موضوع تکنولوژی پرتاب ماهواره و ارسال سیگنال‌های تلویزیونی نیز فعال‌تر شود، می‌توان از وابستگی به کشورهای خارجی بی‌نیاز شد. البته تلاش‌هایی در این زمینه شده است، اما باید تلاش خود را بیشتر کنیم تا این فضا به جهت ساختاری و فنی از انحصار کشورهای غربی شکسته شود که می‌توان با کمک دانشگاه‌ها در حوزه‌های سایبرنتیک و مخابرات به این هدف دست پیدا کرد. 

لزوم برگزاری نشست‌ها و گردهمایی برای تحقق این موضوع احساس می‌شود و دستگاه‌هایی نظیر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجلس هم باید موضوع را پیگیری کنند تا تحرک جدیدی در کشور انجام شود، چرا که مسدود شدن خبرگزاری فارس یک هشدار جدی برای رسانه‌های کشور و رسانه‌های جبهه مقاومت است. 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول