اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تشکیل کارگروه ویژه در وزارت خارجه برای رسیدگی به مسائل کنسولی جانباختگان هواپیمای اوکراینی

سخنگوی وزارت خارجه ایران از تشکیل کارگروه ویژه در معاونت امور مجلس و ایرانیان این وزارتخانه برای رسیدگی به مسائل کنسولی جانباختگان هواپیمای اوکراینی خبر داد.

تشکیل کارگروه ویژه در وزارت خارجه برای رسیدگی به مسائل کنسولی جانباختگان هواپیمای اوکراینی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ابراز تاسف عمیق از درگذشت ۱۷۶ نفر از مسافران و کادر پرواز تهران - کی یف و اعلام مراتب همدردی با خانواده و بازماندگان این حادثه دلخراش اعلام کرد: در اجرای دستور اکید رئیس جمهوری اسلامی ایران و تاکید وزیر امور خارجه برای رسیدگی فوری به مسایل کنسولی جانباختگان این حادثه تاسف بار، یک کارگروه ویژه در معاونت امور مجلس و ایرانیان این وزارتخانه با ماموریت رسیدگی به درخواست‌های خانواده‌های بازماندگان و انجام خدمات مورد نیاز تشکیل شده است.

موسوی افزود: همچنین دستورات لازم به کلیه نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران و دفاتر داخلی و فرودگاهی خود برای رسیدگی ویژه به درخواست‌های مرتبط با این موضوع صادر شده است.

سید عباس موسوی در پایان تاکید کرد: وزارت امور خارجه خود را داغدار و شریک غم فقدان تک تک جانباختگانی می‌داند که عمدتا از میان جوانان، نخبگان و دانشگاهیان کشورمان بودند و امیدوار است این خدمات کوچک، تسلی بخش ذره‌ای از اثرات بسیار این مصیبت بزرگ باشد.

به گزارش فارس، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیروز (شنبه) در بیانیه‌ای پس از اعلام خطای انسانی در سقوط هواپیمای خطوط هوایی اوکراین به همه دستگاه‌های ذیربط دستور داد که تمامی اقدامات لازم را برای جبران، همدردی و دلجویی از خانواده جانباختگان به عمل آورند.

وی همچنین ضمن ابراز تأسف شدید، همدردی دولت ایران به ملت‌ها، دولت‌ها و خانواده‌های قربانیان غیرایرانی اعلام کرد: وزارت امور خارجه، همکاری کامل کنسولی برای شناسایی و بازگرداندن پیکرهای قربانیان به خانواده‌هایشان را به عمل می‌آورد.(اینجا بخوانید)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول