اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

ملایی: دنبال کاندیداتوری نیستم/ با ۳۴ فدراسیون تفاهمنامه نوشته ایم

سرپرست فدراسیون ورزش همگانی گفت: تا الان برنامه ای برای ریاست فدراسیون ورزش همگانی ندارم.

ملایی: دنبال کاندیداتوری نیستم/ با ۳۴ فدراسیون تفاهمنامه نوشته ایم

به گزارش خبرگزاری فارس، افشین ملایی سرپرست فدراسیون ورزش همگانی در نشست خبری گفت: یکی از اصلی ترین وظیفه حاکمیت توجه به سلامت مردم است. برای پیشگیری از کم تحرکی راهی نیست غیر از اینکه با بازبینی فدراسیون ها رسالت جدیدی برای ورزش همگانی در نظر بگیریم تا امکان فعالیت مردم زیاد شود.

وی افزود: فدراسیون ورزش همگانی باید شاهد دگرگونی شود. وظیفه ما برگزاری رویداد نیست. یکی از رویکردهایی که در کشور ما مورد استفاده قرار گرفته رویکرد آموزش است. رویکرد دوم تهدید و ترغیب است تا مردم به ورزش بپردازند. رویکرد استفاده از ظرفیت های اجتماعی هم هست اما رویکرد اصلی بازاریابی اجتماعی است. اگر این رویکرد را که هدف آن اصلاح رفتار است مد نظر قرار گیرد منافعی را برای گروه سنی خواهد داشت.

سرپرست فدراسیون ورزش همگانی با بیان یکی چالش ها عدم تعامل پویا با سازمان هایی است که در ورزش همگانی پویا هستند، عنوان کرد: برای ترویج فواید ورزش فقط نمی توان به برگزاری کلاس مربیگری و داوری بسنده کرد. ما با مشارکت وزارت بهداشت و شرکت هایی که در بحث آموزش فعال هستند تلاش می کنیم تا مشارکت مردم را بیشتر کنیم. اصلاح ساختار از مهمترین برنامه های ما بود. تلاش کردیم با شیب ملایم اقشاری که در فدراسیون بودند و تخصص نداشتند با حفظ حرمت جابه جا کنیم. دنبال این بودیم تیمی بیاوریم که افراد تحصیل کرده هستند. تلاش این است در کوتاه مدت امکان مشارکت افراد در اقشار مختلف را داشته باشیم. در آغاز راه هستیم اما راه درست است و امیدوارم گام های موثری برداریم.

ملایی در ادامه صحبت هایش درباره اینکه آیا قصد شما ریاست فدراسیون است، یادآور شد: در روز اول که معارفه انجام شد گفتم دنبال کاندیداتوری نیستم تا الان هم همین نظر را دارم. وظیفه ما تدوین سیاست هایی است که مردم بیشتر ورزش کنند. اتفاقی که در این فدراسیون بیفتد برای دفتر ما در وزارت ورزش ارزشمند است. اگر وزارت و هیات ها اصرار کنند مسئله ای است که بعدا مشخص می شود اما الان دنبال ریاست فدراسیون نیستم.

وی همچنین درباره اینکه آیا رئیس جدید برنامه های شما را پیگیری می کند، خاطرنشان کرد: دو رویکرد می توانستیم در نطر بگیریم؛ یا به صورت تشریفاتی به دنبال برگزاری مجمع باشیم مورد دوم اینکه تولید ادبیات جدید را شروع کنیم. مثلا وقتی خبر چاق شدن دانش آموزان مطرح می شود چه کسی باید آشفته شود؟ فدراسیون ورزش همگانی. پس ما دنبال رویکرد دوم رفتیم. مخاطب ما ۸۳ میلیون ایرانی هستند و در این فضا به نظر می رسد فردی انتخاب خواهد شد که برای پویایی مردم از این ادبیات استفاده کند.

ملایی در نشست خبری درباره برنامه های فدراسیون در کلانشهر تهران، عنوان کرد: پکیج که برای توسعه ورزش همگانی در تهران طراحی خواهد شد با خوزستان فرق دارد. ۱۰ روز گذشته هم از سوی استان تهران پیش نویسی ارائه شده است. شهرداری تهران خوب کار کرده و باید سیاست های تشویقی را بدانیم چیست تا بر اساس مشارکت حداکثری شهروندان تهرانی را داشته باشیم. اگر بدانیم مردم چگونه ورزش را می بینند اثربخشی برنامه های ما بیشتر می شود.

سرپرست ورزش همگانی درباره ورزش الکترونیک و خروج آن از ورزش همگانی، گفت: این کار غیرعلمی است. این تغییر سبک زندگی و استفاده از IT می تواند هم فرصت و هم تهدید باشد. هر چه جلو می رویم علاقمندان زیاد هستند.

 

وی درباره اینکه سرپرستان فدراسیون ها نمی توانند برای نامزدی اقدام کنند، اظهارداشت: اگر قرار باشند کاندیدا شوم، باید از راس فدراسیون خارج شوم. فعلا چنین بحثی مطرح نیست.

ملایی همچنین درباره برنامه ها چه زمانی اجرایی می شود و اینکه در بخش زنان نگاه شما چیست، تصریح کرد: بخشی از عمل آغاز شده و با ۳۴ فدراسیون تفاهمنامه نوشته ایم. فدراسیون شنا با ترویج رویکرد همگانی به یک میلیون نفر آموزش شنای رایگان ارایه خواهد کرد. فدراسیون جودو تلاش می کند ۲۴ هزار ورزشکار را به ۲۰۰ هزار نفر برساند. ما هم تلاش می کنیم منابع مالی را به آنها تزریق کنیم. شهریورماه اقدامات ما کلید خواهد خورد. المپیاد سالمندان، آمادگی جسمانی کودکان و ... را کلید می زنیم. در خصوص بانوان باید بگیم نیمی از جمعیت را تشکیل می دهند. کار آغاز شده و بانوان در سطح المپیک مطرح شده اند اما به دلیل محدودیت های فرهنگی، باید بیش از مردان زیرساخت ها را توسعه دهیم. با حفظ چارچوب های شرعی وزارت تلاش می کند با توسعه زیرساخت ها مشارکت زنان را بیشتر کند. در تفاهمنامه با فدراسیون هم ذکر شده نیمی از منابع به بخش توسعه ورزش زنان اختصاص پیدا کند.

سرپرست فدراسیون ورزش همگانی درباره بدهی های فدراسیون گفت: بودجه عنصر اصلی برای اجرای برنامه است. فدراسیون هم با بدهی هایی مواجه است که طبیعی است. بخشی از بدهی دوره قبل مانده که به تدریج پرداخت می شود. امسال بیش از ۵۰-۶۰ میلیارد بودجه افزایش می یابد تا در اختیار همه فدراسیون ها از جمله فدراسیون ما قرار بگیرد. وقتی مشارکت مردم را داشته باشیم اسپانسر هم جذب می شود. دغدغه اصلی من الان تامین منابع مالی نیست.

وی درباره لیگ پیاده روی، عنوان کرد: هر هفته یک استان شهر خود را برای برگزاری لیگ کاندیدا می کند. استان ها در افزایش مشارکت کنندگان در لیگ با هم رقابت می کنند و ما این قابلیت را داریم که تعداد مشارکت کنندگان را بشماریم. به جای رقابت زرد، قرمز و آبی رقابت در پیاده روی است.

ملایی در پاسخ به این سوال که در ورزش همگانی جوایزی مانند خودرو داده می شود، خاطرنشان کرد: فدراسیون از جوایزی که کم تحرکی را ترویج می کند، حمایت نمی کند. برای تغییر این فرهنگ راهی نداریم مگر اینکه به سمتی برویم تا مردم مطالبه ای برای دریافت خودرو نداشته باشند.

وی درباره تعداد درست مشارکت کنندگان در ورزش همگانی، یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان با مرکز ملی آمار ایران تفاهمنامه امضا می کند تا مرکز ملی آمار به ما در خصوص میزان مشارکت مردم اطلاعات بدهد.

ملایی درباره اینکه به نظر می رسد شهرداری رقیب اصلی شماست و برنامه های آنها دخالتی در فدراسیون نیست، تصریح کرد: ما در شرایط موجود سلامتی ۸۳ میلیون ایرانی ارزش دارد به همین دلیل نه فقط شهرداری بلکه همه سازمان ها می توانند کمک کنند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول