اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خودنمایی فروشندگان در بازار سرمایه/ سکه بازان اصفهانی در اوج

بازارهای مالی شهر در دومین روز معاملاتی هفته، در بازار بورس با نوسانات منفی همراه شدند، ارزش سکه طلا در بازار نقدی بار دیگر رکورد زد.

خودنمایی فروشندگان در بازار سرمایه/ سکه بازان اصفهانی در اوج

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر در دومین روز معاملاتی هفته و هم‌زمان با توقف بازارهای جهانی به دلیل فرارسیدن تعطیلات پایان هفته، در بازار بورس با نوسانات منفی همراه شدند، ارزش سکه طلا در بازار نقدی بار دیگر رکورد زد و قیمت ارز نیز بار دیگر روند صعودی را در پیش گرفت.

در این میان مهم‌ترین اخباری که از گوشه و کنار بازارهای مالی شنیده شد و بر روند معاملاتی این بازارها تأثیر گذاشت به ترتیب به افت قیمت خودرو، افزایش نرخ بیکاری به بالای 15 درصد، ضمانت وام 250 تا 300 میلیونی تعاون‌گران توسط وزارت تعاون، مشخص شدن شرایط فروش خودرو سایپا در چند روز آینده، آخرین نرخ تورم تولیدکننده 15.2، تسویه مطالبات گندم‌کاران تا یک ماه آینده، تولید سالانه 15 میلیون تن مواد پروتئینی در کشور، افزایش قیمت سکه در بازار نقدی و عقب‌گرد معاملات آتی سکه اختصاص داشت.

سقوط نماگر بورس به کانال 133000

در پی داد و ستدهای منفی در اکثر نمادهای بازار، شاخص بورس بار دیگر روند نزولی به خود گرفت و افت بیش از 2 هزار واحدی در این بخش مشاهده شد.

شاخص بورس در پایان داد و ستدهای این روز بر سکوی 133 هزار و 676 واحد ایستاد و بیشترین تأثیر را نیز از نوسانات نمادهایی نظیر فولاد، فملی و کگل گرفت.

در این میان حجم داد و ستدهای این روز بالغ بر 2 میلیارد سهم و ورقه بهادار برآورد شد که ارزش این میزان سهام معامله شده 6 هزار و 581 واحد تعیین شد.

 در گروه خودرویی جو کلی گروه اندکی مثبت‌تر از روز کاری قبل دیده شد و از صفوف فروش در این روز خبری نبود. معاملات منفی و فرسایشی همچنان در نمادهایی نظیر خساپا، خودرو و خپارس همچنان ادامه داشت و بیشترین حجم داد و ستدهای این بخش نیز در دو نماد خزامیا و خساپا به ثبت رسید.

معاملات گروه بانکی با رشد ارزش سهام در چهار نماد وبملت، وپارس، وپست و وبصادر همراه شد که در این میان شدت رشد نماد وبملت و میزان معاملات این روز این نماد بیش از سایر هم‌گروهی‌های خود بود، دیگر نمادهای بانکی نیز با جو منفی بازار همراه شدند و در درصدهای منفی مورد معاملات قرار گرفتند.

تداوم استراحت نمادهای فلزی

گروه فلزات اساسی یکپارچه قرمزپوش شد و تمام نمادهای فعال این گروه با افت ارزش سهام خود رو به رو شدند، در این میان می‌توان به نمادهای فولاد، فملی، ذوب و وتوکا اشاره کرد، پرحجم‌ترین نمادهای این گروه نیز به ترتیب ذوب، فولاد و فولاژ بودند.

در گروه محصولات شیمیایی نیز اکثر نمادها با جو کلی بازار هماهنگ شدند و کم و بیش در درصدهای منفی مورد معامله قرار گرفتند، پارس، پارسان، شاراک، تاپیکو و پارسان نمونه‌ای از نمادهای منفی این بخش بودند که کم و بیش در درصدهای منفی جای گرفتند، در این میان تک سهم‌هایی همچون پترول، شفارس و شسینا نیز مشاهده شدند که در این روز منفی داد و ستدهای مثبتی را به نمایش گذاشتند.

در این روز برترین تقاضا به دو نماد گروه دارویی تعلق داشت و برترین عرضه نیز در نمادهای وبملت و حفاری مشاهده شد، معاملات گروه دارویی اندکی روان‌تر از روز کاری قبل به ثبت رسید و در اکثر نمادها معاملات بدون صفوف خرید به ثبت رسید، در این روز همچنین نماد دفارا به دلیل تعدیل مثبت بیش از 50 درصد در 15 روز کاری معاملاتی متوقف شد.

سه نماد وبملت، وتجارت و فولاد به ترتیب پرحجم‌ترین نمادهای این روز بازار بودند و داد و ستدهای مثبت در 3  نماد وبملت، حکشتی و همراه نیز بیشترین افزایش ارزش بازار را رقم زد.

شاخص فرابورس نیز از روند منفی این روز در امان نماند و در پی افت 38 واحدی، بر سکوی یک هزار و 506 واحد تکیه زد، در ثبت این میزان افت سهم نمادهایی نظیر مارون، زاگرس و ذوب بیش از سایر نمادها بود، حجم داد و ستدهای این بازار نیز بالغ بر 701 میلیون سهم برآورد شد که ارزش این میزان معاملات، 2 هزار و 805 میلیارد ریال برآورد شد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول