اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

گسترش همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

تفاهم‌نامه همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در راستای حمایت و کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناور از طریق ارائه خدمات عمومی و تخصصی با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای جهانی به امضاء رسید.

گسترش همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه تهران، با حضور رضا مسرور، رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد انزلی و عباس زارعی هنزکی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری بین این سازمان و پارک علم و فناوری دانشگاه در راستای حمایت و کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناور از طریق ارائه خدمات عمومی و تخصصی با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای جهانی به امضاء رسید.

در این نشست، عباس زارعی هنزکی، رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان زمینه‌های همکاری مشترک با سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: منطقه آزاد انزلی با اجرای طرح‌های مختلف زیرساختی، صنعتی و اقتصادی به یک پایگاه مناسب صادراتی در شمال کشور تبدیل شده و فضا و ظرفیت مناسبی برای اجرای طرح‌های شرکت‌های دانش‌بنیان سطح کشور است و نگاه توسعه‌ای این سازمان در حمایت‌ها و همکاری‌های صورت‌گرفته با پارک‌های علمی و فناوری استان و کشور ملموس است.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: بیشتر افراد از طریق برنامه‌های حمایتی پارک از جمله رویش، شکوفایی یک و دو وارد پارک علم و فناوری می‌شوند و بخش دیگر نیز از طریق کسب و کارهای نوپا وارد می‌شوند و دانشگاه تهران جهت ایجاد کسب و کار در تمام نقاطی کشور برنامه‌های مشخص تدوین شده‌ای را اجرا می کند که دارای چهارچوب‌های خاصی است و جهت اثرگذاری نیاز به دعوت از استادان و صنعت‌گران بزرگ داریم.

در ادامه این مراسم رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه شرکت‌هایی که هدف آنها توسعه مبادلات با کشورهای حاشیه دریای خزر است می‌توانند از ظرفیت زیرساخت‌های ایجاد شده و کریدورهای بین‌المللی عبوری ازمنطقه آزاد انزلی بهره‌مند شوند.

وی افزود: با انعقاد این تفاهمنامه همکاری‌های مشترک در حوزه فناوری و شکوفایی واحد های دانش‌بنیان افزایش پیدا می‌کند و شاهد اتفاقات مثبت خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول