اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

قطعاتی با محوریت بهار

پنجمین آلبوم گروه «رستاک» منتشر شد

گروه موسیقی «رستاک»، تازه‌ترین آلبومش را با عنوان «بهار» در دو نسخه صوتی و تصویری منتشر کرد.

پنجمین آلبوم گروه «رستاک» منتشر شد

به گزارش خبرنگار موسیقی فارس، «بهار» نام پنجمین آلبوم رسمی گروه رستاک است که امروز سه‌شنبه در دو نسخه صوتی و تصویری توسط هنر اول پردیسان منتشر و روانه بازار موسیقی شد.
 
گروه موسیقی رستاک که با خلق آثاری براساس موسیقی مناطق شناخته می‌شود، در هر دو بخش صوتی و تصویری آلبوم «بهار» سعی در ایجاد فضایی متفاوت و صمیمی‌تر نسبت به آثار پیشین خود داشته است. 

آلبوم «بهار» روایتی است از میزبانی نوروزی گروه موسیقی رستاک از خاطرات نهفته در موسیقی اقوام ایران، شامل قطعات با محوریت آیین بهار به نام‌های «مندیر»، «نوروز»، «گل پامچال»، «وهار»، «شکوفه»، «لاله لر» و «گل پونه». از ویژگی‌های این اثر، حضور پُررنگ دیگر اعضای گروه در بخش خوانندگی قطعات است. اعضای گروه رستاک به سرپرستی سیامک سپهری در کنار اساتید و هنرمندانی همچون عاشیق ایمران‌حیدری، ناصر وحدتی، کورش اسدپور و آروین زنده‌دل در این برنامه لحظات آغازین سال 97 را جشن گرفته‌اند.
 
ترانه‌های این آلبوم، برگرفته از موسیقی نواحی آذربایجان، کردستان، گیلان، بختیاری و هرمزگان است و در آن برای اولین بار شاهد اجرای دو قطعه به زبان فارسی از گروه رستاک هستیم.
 
«رنگواره‌های کهن»، «همه اقوام من»، «سرنای نوروز»، «میان خورشیدهای همیشه» و «بهار» آلبوم‌های گروه رستاک در همه سال‌های فعالیتش در عرصه موسیقی کشور است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول