اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

استاندار گلستان خبر از صدور مجوز توسعه صنعت گردشگری جزیره آشوراده داد

استاندار گلستان در جلسه شورای اداری این استان که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد، گفت: مجوز توسعه صنعت گردشگری جزیره آشوراده با ضوابط زیست محیطی صادر شد.

استاندار گلستان خبر از صدور مجوز توسعه صنعت گردشگری جزیره آشوراده داد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، در این جلسه شورای اداری استان که با حضور عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور،  سعید نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور،  هاشمی استاندار گلستان، معاونین استاندار حضور داشتند.

ابراهیمی نماینده مردم شهرستان های رامیان و آزادشهر در مجلس شورای و دبیر مجمع نمایندگان استان گفت: جاذبه های طبیعی و بکری در منطقه شرق استان وجود دارد و همین جاذبه ها زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری که همراه است با اشتغال پایدار و رشد اقتصادی مردم استان گلستان است.

وی افزود: باید مشکلات و موانعی که توسط سازمان محیط زیست در خصوص ایجاد تله کابین که یکی از عوامل توسعه صنعت گردشگری استان است برطرف شود.

نورقلی پور نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان گفت: بسیاری از موانع اصلی جزیره آشوراده برطرف شده که امیدواریم سایر موارد نیز با حضور کلانتری و هاشمی هر چه زودتر برطرف و شاهد توسعه صنعت گردشگری در جزیره آشوراده باشیم.

ابراهیم کریمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در این جلسه  به رفع موانع و مشکلات دو پروژه مهم استان  اشاره کرد و گفت: از کلانتری درخواست رفع موانع دو پروژه مهم و بزرگ استان شاملی طرح گردشگری جزیره آشوراده و پروژه تفریحی، توریستی آسمانه خزر را داریم.

وی در ادامه از  معاون سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور درخواست کرد، اعتبار ویژه‌‌ای را در خصوص موزه میراث روستایی قرق و موزه حیات وحش جنگل گلستان در نظر بگیرند.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور  هم در این جلسه ضمن اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان گلستان افزود: طبیعت استان گلستان مهمترین عامل جذب توریسم و عامل اصلی توسعه صنعت گردشگری گلستان است که باید به طور جد در خصوص توسعه آن اقدام شود.

وی افزود: پارک ملی گلستان باید زیر ساخت آن در جهت جذب توریسم اقدام شود و بسیاری از اقدامات آن هم اکنون در سازمان برنامه وبودجه و محیط زیست  در حال پیگیری است و اعتبار ویژه ای در سال 97 برای آن در نظر گرفته ایم.

سعید نمکی در ادامه گفت: یکی دیگر از عوامل مهم توسعه صنعت توریسم گلستان اقوام رنگارنگ این استان است که در صلح و صمیمیت در حال سکونت هستند و داشتن صنایع دستی غنی که می‌تواند به تنهایی خود زمینه ساز رشد ورود گردشگران داخلی و خارجی باشد.

سید مناف هاشمی استاندار گلستان ضمن بیان اینکه برای معرفی ظرفیت های استان باید از بخش خصوصی و دولت استفاده کرد گفت: گلستان نگارستان ایران با اقلیم های مختلف، مناطق بکر، صنایع دستی غنی، سواحلی که خود زمینه ساز بسیاری در توسعه استان دارد را میتوان با کمک بخش خصوصی و دولت به گردشگران معرفی کرد.

وی افزود: بخش خصوصی در حوزه گردشگری خوب ورود پیدا کرده و باید با تمام توان از این ظرفیت استفاده و آنها را حمایت کنیم.

هاشمی در ادامه گفت: مکاتبات خیلی خوبی با وزارتخانه ها و سازمان و دگر دستگاه‌ها و علی الخصوص سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به توفیقات خوبی دست پیدا کردیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: ظرفیت‌های محیط زیستی استان نظیر پارک ملی گلستان، تالاب‌ها ، آبشارها، جنگل‌های هیرکانی می‌تواند ظرفیتی در راستای توسعه گردشگری باشد.

مناف هاشمی  افزود: احداث زیرساخت های گردشگری در جزیره آشوراده، یکی از برنامه‌ها و آرزوهای مردم بوده که  با حمایت دولت تدبیر و امید و سازمان محیط زیست، با اجرای طرح های گردشگری این جزیره موافقت شده و تا 20 روز آینده شروع می‌شود.

وی در ادامه به اخذ مجوز رسمی طرح گردشگری آشوراده اشاره کرد  و خاطر نشان کرد: مجوز توسعه صنعت گردشگری جزیره اشوراده با ضوابط زیست محیطی صادر گردیده که امیدواریم بتوانیم هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

سید مناف هاشمی گفت: پیش از این طرح گردشگری جزیره آشوراده قرار بود با نظارت استان مازندران انجام شود که امروز شاهد هستیم این طرح به خود استان گلستان واگذار شده است و این مهم جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: پارک ملی گلستان و جزیره آشوراده از شرق و غرب استان می توان توزیع متناسب و مناسبی در جهت جذب توسعه صنعت گردشگری خواهد داشت.

استاندار گلستان در پایان با اشاره به حمایت از کالای ایرانی و حمایت از صنایع دستی استان تاکید کرد: به طور جد از محصولات صنایع دستی استان در سال حمایت از کالای ایرانی مورد نظر همه دستگاههای اجرایی قرار بگیرد.

عیسی کلانتری معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان محیط‌ زیست کشور نیز در پایان این نشست با جمع بندی مطالب ارائه شده گفت: پارک ملی گلستان احیا می‌شود و تعامل خوبی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ایجاد شد و به زودی شاهد زیر ساخت های آن و همچنین توسعه و جذب صنعت گردشگری و توریسم آن به وجود خواهد آمد.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت های گردشگری استان گلستان به درستی استفاده کرد و زیر ساخت‌های مناسب با توجه به ضوابط زیست محیطی ایجاد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول