اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

مدیر آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

آزمون حفظ قرآن ۶۷ درصد قبولی داشت/ ۱۰۶۷ نفر نمره ۱۰۰ گرفتند

مدیر آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اعلام قبولی ۶۷ درصد شرکت‌کنندگان در آزمون کتبی حفظ قرآن وزارت ارشاد گفت: ۱۰۶۷ نفر از این افراد موفق به کسب نمره ۱۰۰ شدند.

آزمون حفظ قرآن ۶۷ درصد قبولی داشت/ ۱۰۶۷ نفر نمره ۱۰۰ گرفتند

مرتضی خدمتکار مدیر آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس از موفقیت 67 درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون کتبی حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد و گفت: آزمون سراسری حفظ، مفاهیم، تفسیر و تدبر در قرآن کریم روز 19 مهرماه 1392 در سراسر کشور برگزار شد و بیش از 70 هزار نفر در آن شرکت کردند.

وی از موفقیت بیش از 67 درصد از شرکت‌کنندگان در آزمون کتبی خبر داد و گفت: بیش از 67 درصد شرکت‌کنندگان در آزمون کتبی موفق به کسب حدنصاب قبولی شدند، همچنین در رشته حفظ 80 درصد، مفاهیم 65 درصد و تفسیر و تدبر حدود 30 درصد از شرکت‌کنندگان به حد نصاب قبولی دست‌یافته‌اند اما به صورت میانگین 67 درصد کل افراد قبول شده‌اند.

خدمتکار از کسب نمره 100 توسط یک‌هزار و 67 نفر از شرکت‌کنندگان خبر داد و در این خصوص اظهار داشت: از بین 70 هزار شرکت‌کننده در آزمون یک‌هزار 67 نفر موفق به کسب نمره کامل یعنی 100 شده‌اند که 70 درصد این افراد شرکت کنندگان رشته‌های حفظ هستند.

این آزمون در رشته‌های حفظ، مفاهیم، ترجمه، تفسیر و تدبر در قرآن کریم برگزار شد که 58 درصد شرکت‌کنندگان در رشته حفظ و 42 درصد در رشته‌های ترجمه و مفاهیم حضور داشتند، همچنین 83 درصد شرکت‌کنندگان آزمون را بانوان تشکیل می‌دهند.

شرکت‌کنندگان در این آزمون اغلب از قرآن آموزان مؤسسات تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند که در صورت موفقیت در آزمون‌های کتبی و شفاهی، گواهینامه قبولی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول