اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان :

بهبود سبک زندگی یکی از راهبردهای وزارت ورزش است

محمود گودرزی ساماندهی امور جوانان در بهبود سبک زندگی را یکی از راهبردهای اصلی برنامه خود در وزارت ورزش عنوان کرد.

بهبود سبک زندگی یکی از راهبردهای وزارت ورزش است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود گودرزی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در ادامه جلسه بررسی رأی اعتماد با قرار گرفتن در تریبون صحن علنی مجلس با اشاره به سوابق خود در زمینه‌های مختلف گفت: من تحصیلات دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی ورزش داشته و پیش از انقلاب با درک پیام امام خمینی به عضویت انجمن‌های اسلامی دانشگاه تربیت معلم درآمدم و پس از پیروزی انقلاب نیز عضو سپاه شدم.

گودرزی با بیان اینکه همواره خود را سرباز کوچکی برای نظام می‌دانم، اضافه کرد: همواره در خط امام و رهبری بوده و ولایت را رکن نظام دانسته و کوچکترین عدول از آن را خطا می‌دانم.

وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان ادامه داد: رشته تخصصی من ورزش کشتی است و در این زمینه دارای سوابق قهرمانی بودم و تاکنون بارها به عنوان مربی تیم‌های ملی دانشجویان ایفای وظیفه کردم.

وی برگزاری چندین دوره المپیادهای دانشجویی را یکی دیگر از سوابق خود خواند و افزود: در این المپیادها جمعیت زیادی شرکت می‌کند و مدیریت آن بسیار سخت است؛ من همچنین مدتی به عنوان مدیریت تربیت بدنی جهاد دانشگاهی و مدیر کل تربیت بدنی دانشگاه تهران و معاون اداری مالی دانشکده تربیت بدنی خدمت کردم.

گودرزی اضافه کرد: ریاست دانشکده تربیت بدنی در 3 دوره تاکنون، معاونت فنی ورزشی سازمان تربیت بدنی، ریاست فدراسیون تیراندازی، بنیان‌گذاری 4 نشریه علمی پژوهشی در دانشکده تهران و مسئولیت یک نشریه بین‌المللی به زبان انگلیسی را برعهده داشته و هم اکنون نیز از نظر علمی دارای رتبه استاد تمامی هستم.

وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و امور جوانان مسئله جوانان را از مهمترین حوزه‌های راهبردی کشور دانست و افزود: این مسئله را همواره در کلام امام و رهبری و در منشور نسل جوان متبلور می‌بینیم.

وی حوزه مدیریتی و اجرایی جوانان در کشور را تازه تأسیس و جوان خواند و افزود: بدون حمایت و همکاری مجلس و نهادهای ذیربط امکان توفیق در تحقق و پیاده‌سازی اهداف میسر نیست.

گودرزی در ادامه با اشاره به برنامه ارائه شده از سوی خود به نمایندگان مجلس این برنامه را شامل چالش‌ها و راهبردها خواند و افزود: یکی از این راهبردها هویت‌یابی جوانان بر اساس الگوی اسلامی و ایرانی است که در این زمینه اقدام‌هایی نظیر نشر فرهنگ و معارف قرآنی و ترویج فرهنگ نماز، بهره‌گیری از مراجع و گسترش فضای گفت‌وگو برای رفع شبهات، تقویت هویت دینی و افزایش امید و ارتقاء فهم جوانان از هویت دینی باید انجام شود.

وزیر پیشنهادی ورزش  و امور جوانان ساماندهی امور جوانان را از دیگر وظایف و راهبردهای وزارت ورزش و امور جوانان دانست و افزود: در این زمینه اقداماتی نظیر توسعه مراکز آموزش، مشاوره و به روز رسانی تکمیل سند حمایت از ازدواج باید انجام شود.

گودرزی ساماندهی امور جوانان در توسعه مشارکت اجتماعی را سومین راهبرد مهم برنامه‌های خود معرفی و تصریح کرد: بسترسازی حضور جوانان در سطوح مدیریتی، به روزرسانی اسناد توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد، افزایش اعتماد در تشکل‌های جوانان و ارتقاء سطح تعامل جوانان با دستگاه‌های اجرایی از اقداماتی است که برای این راهبرد باید انجام داد.

وی ساماندهی امور جوانان در بهبود سبک زندگی را یکی دیگر از راهبردهای برنامه خود خواند و در تشریح اقدامات مورد نیاز در مورد این راهبرد گفت: اشاعه مستمر اردوی سبک زندگی بر اساس اسناد بالادستی، ارتقاء کمی و کیفی دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی، طراحی و اجرای سندهای کاهش آسیب‌های اجتماعی از اقداماتی است که برای عملی شدن این راهبرد باید انجام شود.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تأکید کرد: ما جوانان و امور مربوط به آنها را به عنوان یک کلیت نگاه نمی‌کنیم.

محمود گودرزی اظهار داشت: در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی با توجه به آنچه در برنامه آمده است جوانان به حوزه‌های مختلفی در حوزه‌های زنان جوان،‌مردان جوان، جوانان از تحصیل مانده، بیکار، شاغل،‌ محله‌های فقیرنشین، گروه‌های قومی مختلف، ‌والدین نوجوان، جوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست، جوانان سرپرست خانوار،‌جوانان مبتلا و در معرض بیماری‌های مقاربتی، در معرض ناهنجاری‌های اجتماعی، بی‌خانمان و کارتن خواب و جوانان در معرض سوء مصرف مواد مخدر، حاشیه‌نشین و کلانشهرها و روستایی و جوانان شهرهای کوچک، مهاجر، پناهنده و نخبه تقسیم بندی شده اند.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در خصوص راهبرد هفتم تمرکز بر اشتغال زایی جوانان تحصیلکرده، اقدام‌ها، شناسایی تدبیر و معرفی فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی جوانان،‌جلب مشارکت و همکاری دستگاه‌های ذیربط در حوزه جوانان و زمینه‌سازی برای اجرای اختراعات و ایده‌های نو توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز تحقیقاتی و زمینه‌سازی برای حضور کارآفرینان در عرصه‌های صنعتی و کشاورزی می‌توان اشاره کرد.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش بنده برنامه ورزشی خود را با شعار ورزش پاک، معنوی و معرفتی تنظیم کرده‌ام، مطلع اخلاق در ورزش است؛ استقرار نظام توزیع عادلانه منابع ورزش و ادای حق ورزشی مردم در همه استان‌های کشور با اولویت و رویکرد از استان‌های کمتر برخوردار و مناطق روستایی و عشایری مهمترین شاخص راهبردهای نظام مدیریت ورزشی اینجانب است.

گودرزی با اشاره به راهبردهای چهارگانه خود یادآور شد: نهادینه سازی اخلاق و قانونمداری در ورزش یکی از راهبردها به شمار می‌رود که توسعه اخلاق مداری و نگاه فرهنگی به مقوله ورزش و توجه به 14 رهنمود اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مدنظر است؛ همچنین حاکم سازی ضابطه‌مداری و اصول اخلاقی به جای حاکمیت سلیقه‌های فردی از دیگر موارد به شمار می‌رود.

وزیر پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان گفت: تدوین و اجرای نظامنامه‌های اخلاقی،‌کارآمد در سازمان‌ها و نهادهای ورزشی و تدوین و اجرای نظام جامع صلاحیت‌ها و شایستگی‌های مدیران ورزش کشور و پیشگیری از سوءاستفاده سیاسی و اخلاقی و استفاده مطلوب و شایسته از ظرفیت پهلوانان کشور به عنوان الگوهای اخلاقی و ایجاد تعامل بین ورزش و هنر و ساخت آثار ورزشی، هنری و فرهنگی و استفاده از توان رسانه‌ها و ابزارهای نوین اطلاعاتی در توسعه آموزه‌های اخلاقی و فرهنگی در ورزش از موارد مهم دیگر مدنظر است.

وی تاکید کرد: البته مسئله رسانه‌ها و در راس آن رسانه ملی باید به گونه‌ای باشد که با حمایت آنها این فضا و جو و رویکرد تغییر بنیادی و اساسی کند؛ پایش و رصد دائمی وضعیت اخلاقی و فرهنگی در ورزش کشور نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

گودرزی راهبرد دوم را توسعه ساختار محیط حقوقی ورزش، اقدامات عملی،توسعه حقوقی و قانونی ورزش کشور عنوان کرد که مهمترین نیاز قانونی ورزش کشور است و گفت: این امر می‌تواند ورزش را از بلاتکلیفی رها کند.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تصویب لایحه قانون وزارت ورزش و جوانان حمایت ویژه نمایندگان را می‌طلبد  چرا که قانون قبلی متعلق به سال 1350 است که تداوم آن برای نظام جمهوری اسلامی زیبنده نیست؛ و این قانون حتی کاربردی برای دهه 50 هم ندارد.

وی تاکید کرد: شفاف‌سازی و تعیین حدود وظایف و اختیارات دستگاه‌های مسئول در حوزه ورزش، بازنگری و تبیین وظایف مدیران استانی و شهرستانی در راستای تحقق اصل تمرکززدایی، حمایت از سازمان‌های ورزشی و مردم نهاد،‌ کاهش تصدی‌گری دولت در عمل، ترویج و توسعه فرهنگ حسنه وقت، تشکیل نظام کامل حکمیت و داوری ورزشی، تحول نظام اداری الکترونیکی و ایجاد بانک‌های الکترونیکی برای مدیریت بهتر و روزآمد جزو این راهبرد به شمار می‌روند.

گودرزی در ادامه به راهبرد سوم اشاره کرد و یادآور شد: ارتقاء کیفی و کمی ورزش با اولویت ورزش برای همه، ورزش همگانی عبارت درستی نیست. در توسعه ورزش همگانی و دسترسی آسان به اماکن ورزشی در اکثر شهرهای کشور از اقدامات مدنظر خواهد بود.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ادامه داد: طبق محاسبات ما سالانه گردش مالی ورزش حرفه‌ای به ویژه فوتبال حدود 1200 میلیارد تومان است و کل اعتباری که به سازمان تربیت‌بدنی داده می‌شود، حدود 600 میلیارد تومان است یعنی حدود 1800 میلیارد تومان برای دو مقوله ورزش حرفه‌ای و همگانی هزینه می‌شود کل جمعیتی که از این بهره می‌برند به 10 هزار نفر هم نمی‌رسد و به عبارتی 75 میلیون نفر منتظرند تا از این سهم بهره‌ای بردارند البته منظور کم کردن سهم آنها نیست. بلکه باید سهم کسانی که بی‌بهره هستند پرداخته شود.

وی افزود: اقدام‌ها، طراحی و تدوین الگوی فضای ورزش روستایی، تاکید بر اجرای برنامه‌های ورزشی در سند چشم‌انداز سلامت کشور، ساماندهی نظام ورزش همگانی، گسترش مشارکت نهادهای دولتی و غیردولتی در توسعه ورزش همگانی شناسایی احیا و توسعه بازی‌های بومی و محلی، غنی‌سازی مطلوب اوقات فراغت از دیگر موارد به شمار می‌رود.

گودرزی ادامه داد:‌ اما در حوزه ورزش قهرمانی باید گفت این بخش قله ورزش و موتور محرک به سوی پیشرفت و همگانی شدن است اقداماتی همچون تشکیل شورای عالی ورزش کشور که در حال حاضر سمبلیک است و در طول سال شاید یک بار هم تشکیل نشود.

وی در ادامه گفت: تدوین و اجرای نظام اولویت‌بندی رشته‌های ورزشی به لحاظ اقبال عمومی و مدال‌آوری، تشکیل ستاد توسعه ورزش‌های مادر و پایه، حمایت از مراکز استعداد یابی ورزش‌ها در استان‌ها، حضور مقتدرانه در عرصه‌های بین‌آلمللی، تقویت صندوق اعتباری حمایت از ورزشکاران و قهرمانان، انتخاب آزادانه مدیران شایسته برای فدراسیون‌ها از دیگر اقدامات خواهد بود.

وزیر ورزش وجوانان یادآور شد: راهبرد دیگر ورزش بانوان است به عنوان بیش از 50 درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود و سلامت جامعه یقینا و طبعا در گرو توجه به آنان است که از دیگر اولویت‌ها است.

گودرزی با اشاره به ساخت و توسعه اماکن ورزشی تصریح کرد: توسعه متوازن دغدغه‌ای است که نمایندگان اقصی نقاط کشور دارند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به لزوم توسعه اماکن ورزشی با توجه به شاخص‌های جنسیتی پرداخت و تصریح کرد: تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام که در سؤالات نمایندگان نیز مطرح بود با توجه به اصل 44 قانون اساسی به آن پرداخته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بنده حساسیت و اشراف نمایندگان مردم را به وزارت ورزش و جوانان به فال نیک گرفته و آن را فرصتی بی‌نظیر می‌دانم.

گودرزی ضمن تشکر از ریاست جمهوری، رئیس مجلس و نمایندگان تأکید کرد: از خدا می‌خواهم که مرا در خدمت بی‌منت برای کشور یاری کند.

محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان  در پایان در پاسخ به سؤالی در خصوص همکاری وی با شرکت‌های تابعه شرکت ایران خودرو گفت: من با یکی از این شرکت‌ها به عنوان مشاور همکاری داشته‌ایم و مبالغی را به صورت خرد‌خرد دریافت کرده‌ام و این مبلغ را یکجا بازگردانده‌ام و مستندات وی موجود است.

وی افزود: در حوزه مسائل سیاسی نیز استعلامات لازم از وزارت اطلاعات گرفته شده و براساس این استعلامات بنده در هیچ دسته،  گروه و حزبی عضویت ندارم و پیرو خط رهبری و ولایت فقیه هستم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول