اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

گام به گام با انتخابات پارلمانی پاکستان/42

احزاب پاکستان: قدرت‌های بین‌المللی به دنبال تجزیه پاکستان هستند

احزاب سیاسی پاکستان با ابراز نگرانی از حملات تروریستی اخیر به تجمعات انتخاباتی در این کشور، هشدار دادند که قدرت‌های بین‌المللی به‌دنبال ایجاد هرج و مرج و تجزیه این کشور هستند.

احزاب پاکستان: قدرت‌های بین‌المللی به دنبال تجزیه پاکستان هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کراچی، حملات پیاپی گروه‌های تروریستی به تجمعات انتخاباتی در پاکستان، جمعی از رهبران احزاب سیاسی این کشور را به واکنش واداشت.

«تاج‌حیدر»، «بشیر‌خان»، «رضا هارون» و «حیدر عباس رضوی» از اعضای ارشد «حزب مردم پاکستان»، «جنبش متحده قومی» و «حزب عوامی ملی» که در چند هفته اخیر هدف حملات تروریستی قرار گرفته‌اند در یک کنفرانس خبری مشترک در کراچی اعلام کردند که تحت هیچ شرایطی از انتخابات کناره‌گیری نمی‌کنند.

رهبران این احزاب تصریح کردند که تروریست‌ها نمی‌توانند آنان را وادار به عقب نشینی کنند.

این احزاب با انتقاد از عملکرد سازمان‌های اطلاعاتی و کمیسیون انتخابات این کشور، تصریح کردند که هیچ‌گاه در برابر توطئه‌ها تسلیم نشده‌اند و در آینده نیز تسلیم نخواهند شد.

آنان همچنین با زیر سئوال بردن عملکرد نهادهای بین‌الملل، افزودند: سازمان ملل نیز در برابر تروریست‌ها سکوت کرده است زیرا قدرت‌های بین‌المللی به دنبال ایجاد هرج و مرج و تجزیه پاکستان به دست تروریست‌ها، به‌ویژه طالبان، هستند.

آنان با اشاره به اینکه شبه‌نظامیان می‌توانند آزادانه در انتخابات شرکت کنند، موضوع ضمانت برخی احزاب سیاسی برای ورود این گروه به مذاکرات صلح را فقط یک بهانه دانستند و تصریح کردند که طالبان به دنبال نابودی پاکستان هستند نه خدمت به مردم این کشور.

در شرایطی که حدود 10 روز به زمان برگزاری انتخابات سراسری در پاکستان باقی مانده است، احزاب و گروه‌های مختلف سیاسی در این کشور آماج حملات گروه‌های تروریستی قرار گرفته‌اند که این موضوع نگرانی مردم و مقامات را درپی داشته است.

انتخابات سراسری پاکستان قرار است 21 اردیبهشت ماه در این کشور برگزار شود و حزب یا احزاب پیروز در آن مبادرت به تشکیل دولت و کابینه جدید خواهند کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول