اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چهارمحال و بختیاری:

ترور دانشمندان هسته‌ای نشانه عجز دشمن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چهارمحال و بختیاری گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای کشور نشانه عجز و ناتوانی دشمن است.

ترور دانشمندان هسته‌ای نشانه عجز دشمن است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: باید تقوا را وسیله‌ای برای ترک گناه و معصیت و بندگی خدا قرار دهیم تا با هوا و هوس خود مقابله کرده و از خطراتی که از سوی شیطان در کمین ما نشسته درامان باشیم.
وی با اشاره به آیه 6 سوره مبارکه حجرات بر ضرورت مقابله با جهل و ناآگاهی تاکید کرد و افزود: انسان مومن باید همواره از تصمیم‌گیری‌های جاهلانه و رفتارهای ناآگاهانه بپرهیزد و مبنای قول و عمل خود را بر پایه آگاهی و علم و دانش قرار دهد.
نکونام تصریح کرد: در آیات و روایات دین مبین اسلام بر ضرورت مقابله با جهل و نادانی و بهره‌گیری مطلوب و شایسته از عقل سفارش‌های بسیاری شده است که باید به این نکات توجه ویژه‌ای داشت.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به حدیثی از حضرت محمد(ص) مبنی بر توصیف جاهل، گفت: هر کس معصیت خدا کند و مرتکب گناه شود هرچند در نزد مردم انسان بزرگ و دانایی باشد اما در محضر خداوند متعال جاهل به شمار می‎رود.
نکونام جهل را ریشه‌ همه فتنه‌ها و اشتباهات عنوان کرد و افزود: جهل و نادانی خطر بزرگی برای انسان‌ها است به ویژه جهلی که انسان از آن غافل باشد و آن را به درستی نشناسد.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت هفته وقف، بر ضرورت ترویج و توسعه این عمل حسنه در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: وقف کردن سیره‌ انسان‌های مومن و صالحی است که در ادوار مختلف وجود داشته و به عنوان یک عمل نیک شناخته شده است.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در توصیه‌ای به مجموعه اوقاف کشور تصریح کرد: مجموعه اوقاف کشور ضمن فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ وقف، با اعتمادسازی زمینه اقبال عمومی نسبت به وقف را در جامعه ایجاد کنند.
نکونام همچنین با تسلیت 28 صفر، سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) بر ضرورت ارتقای شناخت افراد نسبت به وجود عظیم ایشان تاکید کرد و گفت: ایام ارتحال حضرت محمد(ص) فرصت مغتنمی است که در رابطه با ارتقا معرفت به ارزش وجودی ایشان بهره لازم را بگیریم.
وی حضرت محمد(ع) را الگوی تمام عیار بشریت عنوان کرد و افزود: وجود پیامبر اکرم(ص) از چنان ظرفیت وجودی بالایی برخوردار است که هر چقدر در این رابطه کار شود باز هم کم است.
امام جمعه شهرکرد در ادامه به حماسه مردم آمل در روز 6 بهمن 1360 در مقابله با منافقین اشاره کرد و گفت: حماسه زیبا و ارزشمند مردم آمل در برابر منافقین کوردل نشانگر یکپارچگی و ولایی بودن مردم کشور است.
نکونام ترور دانشمندان هسته‌ای کشور را نشانه عجز و ناتوانی دشمن عنوان و خاطرنشان کرد: دشمن به خیال خام خود فکر می‌کند با ترور دانشمندان هسته‌ای ترس و وحشت بین مردم ایجاد می‌کند در حالی که این اقدام نه تنها تاثیر منفی در مردم نمی‌گذارد بلکه آن‌ها را متحرک‌تر و پویاتر می‌کند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول