اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

وزارت خارجه فضای شیطنت به انگلیس ندهد

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: وزارت امور خارجه به نحوی به قانون کاهش روابط با انگلیس عمل کند که فضای شیطنت به انگلیس ندهد.

وزارت خارجه فضای شیطنت به انگلیس ندهد
حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: اعتراض اخیر دانشجویان به عملکرد انگلیس بازتاب اعمال و برخوردهای خصمانه این کشور، جنایت‌ها، خراب‌کاری‌ها و ترورهای انجام گرفته توسط انگلیس در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران است.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اقدامات و عملکردهای ضد انقلابی انگلیس در مقاطع مختلف در راستای حمایت از حرکات علیه رژیم جمهوری اسلامی، مجلس شورای اسلامی دست به تصویب قانونی در ارتباط با کاهش روابط کشور با انگلیس زد که وزارت خارجه باید از طرق کاملا جدی از آن استفاده کند که هیچ فضایی برای شیطنت و کارشکنی این کشور باقی نماند.
وی با بیان اینکه رخدادهایی از قبیل اعلام اعتراض‌ در کشورهای دنیا معمول است، اظهار داشت: اینکه مردم کشوری بر اساس یک حرکت خودجوش مراتب اعتراض خود را به عملکرد مداخله‌جویانه کشوری اعلام کنند امری معمول در کشور‌های دنیا محسوب می‌شود.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته شاهد اتفاقاتی نظیر اعتراض اخیر دانشجویان ایرانی در کشور انگلیس و شهر لندن بودیم که به سبب برخورد نامناسب و ناکافی مأموران انگلیسی منجر به گرفتن کنسولگری ایران در خاک انگلیس و  کشته شدن چند نفر در درگیری‌های آن زمان شد.
سبحانی‌نیا ادامه داد: با این وجود در اعتراض دانشجویان به عملکرد انگلیس در مقابل سفارت این کشور در داخل ایران به سبب برخورد مناسب و منطقی مجلس و مأموران با این اعتراض، این حرکت خودجوش و اعتراضی بدون بروز مسئله و حادثه‌ای خاتمه پیدا کرد.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به وجود مستندات تاریخی در ارتباط با مالکیت باغ قلهک اظهار داشت: باغ قلهک با متراژ بسیار بالا در یکی از بهترین مناطق پایتخت کشور در اختیار سفارت انگلیس قرار دارد و این در شرایطی است که این باغ نه ملک کشور انگلیس است و نه سندی برای مالکیت آن در دست دارد.
وی افزود: باغ قلهک بر اساس شواهد و مدارک موجود در مالکیت ایران است و با وجود مستندات تاریخی در این زمینه، باغ قلهک به صورت مادام‌العمر در مالکیت ایران است اما سفارت انگلیس بدون توجه به این مهم اقدام به راه‌اندازی کارناوال سیاسی و حرکات خاص در این مکان می‌کند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارتباط با موضع‌گیری مجلس در اعتراض اخیر دانشجویان اظهار داشت: به سبب همزمانی اعتراضات اخیر با تعطیلی‌های چند روز اخیر مجلس، خانه ملت اقدام جدیدی در این راستا انجام نداده است اما این حرکت خودجوش و پسندیده دانشجویان بیدار اسلامی را نتیجه اعمال و دیپلماسی انگلیس تلقی می‌کند و ارزیابی‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که شاید کاری که در این مرحله از روابط از جانب ما امکان انجام داشت، همین اقدام بوده است.
سبحانی‌نیا با اشاره به اینکه قطع و یا کاهش ارتباط با انگلیس ممکن است اثراتی در روابط بین‌الملل ایران داشته باشد، گفت: چنانچه دو کشور نخواهند ارتباطی با یکدیگر داشته باشند باید هزینه‌های آن را نیز بپذیرند و این امکان نیز وجود دارد که این اتفاق در روابط بین‌الملل ایران اثراتی داشته باشد اما جمهوری اسلامی ایران در برابر هرگونه دخالت و زورگویی استقامت می‌کند.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در همین ارتباط افزود: با توجه به سابقه تاریخی منفی ارتباط ایران با کشور انگلیس و این مطلب که ارتباط با این کشور هیچ‌گاه منفعتی برای ایران به همراه نداشته است و ضرر ارتباط با این کشور بیش از نبود ارتباط با آن است بنابراین این قطع و یا کاهش ارتباط نمی‌تواند برای ایران مسئله‌ای ایجاد کند.
وی اظهار داشت: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران باید در محدود کردن اقدامات انگلیس در ایران و رصد کردن رفتار آن، سعی در محدود کردن اعمال این کشور در زمینه قراردادها و تصمیمات آن کرده تا فضای تکرار اقدامات قبلی و همچنین مجال حرکت در جایگاهی بیش از حد خود را نداشته باشد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول