اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدیری ابیانه:

وزارت خارجه دوران اصلاح‌طلب اجازه پخش مستند "ادواردو" را نداد

خبرگزاری فارس: کارشناس عالی وزارت امور خارجه با بیان اینکه اصلاح‌طلبان مرا به خاطر ادواردو منزوی کردند، گفت: وزارت خارجه دوران اصلاح‌طلب به صدا و سیما هشدار داد که حق پخش فیلم مستند" ادواردو" را ندارد.

وزارت خارجه دوران اصلاح‌طلب اجازه پخش مستند "ادواردو" را نداد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد حسن قدیری‌ابیانه شنبه شب در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان در دانشگاه کاشان با انتقاد از عملکرد سانسوری رسانه‌های دوران اصلاحات در زمینه معرفی شهید ادواردو، اظهار داشت: این در حالی بود که آنها شعار دانستن حق مردم است را سر می‌دادند اما حاضر نشدند کلمه‌ای در مورد این حقیقت در رسانه‌های خود منتشر کنند.
وی با اشاره به زیر سؤال بردن مسلمانی ادواردو در دوران اصلاحات تصریح کرد: جای بسی تأسف است که وزارت خارجه آن دوران به صدا و سیما هشدار داد که حق پخش فیلم مستند" ادواردو" را ندارد.
به گفته وی دلیل فشار وزارت خارجه وقت برای پخش نشدن این فیلم تیره شدن روابط ایران و ایتالیا عنوان شده بود در حالی که در این فیلم عامل شهادت آنیلی صهیونیست ذکر شده بود و سخنی از دخالت حکومت ایتالیا به میان نیامده بود.
رایزن مطبوعاتی سابق سفارت ایران در ایتالیا اضافه کرد: به دنبال کمک من در ساخت مستند "ادواردو" و مقاومتی که در برابر وزارت خارجه آن دوران داشتم، مرا در انزوا قرار دادند به گونه‌ای که من اتاق و میز کار نداشتم.
قدیری‌ابیانه ابراز داشت: تنها مطلبی که در رسانه‌های دوران اصلاحات در مورد ادواردو منتشر شد مربوط به فیلمی از عروسی سعید امامی بود که عکس یکی از حاضران در این مراسم را به ادواردو منتسب کردند که پس از واکنش نسبت به این امر و اثبات این اشتباه، حتی حاضر به درج تکذیبیه هم نشدند.
وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد اتهام اعتیاد به ادواردو تصریح کرد: قاطعانه این اتهام را رد و تکذیب می‌کنم و در خصوص دلیل این اتهام‌زنی‌ها هم باید گفت این کار برای تخریب وجهه ادواردو بود و رسانه‌های زیر سلطه پدر ادواردو نیز به این موضوع دامن می‌زدند.
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا به خاطره‌ای از سفر ادواردو به ایران اشاره کرد و  در راستای رد اتهام اعتیاد ادواردو افزود: در حضوری که ادواردو در ایران داشت در جلسه‌ای با تنی چند از دوستان ایرانی، یکی از افرادی که در آن جلسه حاضر بود معتاد بود که توسط ادواردو بسیار مورد نصیحت برای ترک این عادت نکوهیده، قرار گرفت.
ادواردو آنیلی یا مهدی آنیلی در ششم ژوئن سال 1954 در نیویورک آمریکا دیده به جهان گشود و پس از گذراندن تحصیلات مقدماتی در بریتانیا موفق به اخذ مدرک دکترا از دانشگاه پرینستون آمریکا در رشته ادیان و فلسفه شرق شد پس از آشناییش با قرآن به اسلام علاقمند شده و به این دین می‌گراید و پس از مدتی شیعه شده و چند باری به ایران سفر می‌کند و سرانجام در 15 نوامبر سال 2000 مقارن با 24 آبان ماه سال 1379 هجری شمسی به طرز مشکوکی به شهادت می‌رسد. 
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول