اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

متولی اصلی مساجد در اصفهان اداره اوقاف است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره اینکه در حال حاضر تمام ادارات ادعای متولی بودن و اداره امور مساجد را میکنند، گفت: اداره اوقاف و امور خیریه متولی مساجد موجود در استان به شمار میرود و تمام امور مساجد باید زیر نظر این اداره صورت گیرد.

متولی اصلی مساجد در اصفهان اداره اوقاف است
حجت‌الاسلام حسین اژدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه شأنیت اداره مساجد و تمام بقاع متبرکه به ولی فقیه اختصاص دارد، اظهار داشت: ولی فقیه حکم خود را در ارتباط با اداره امور مساجد به نمایندگان خود تنفیذ کرده است و ادارات اوقاف و امور خیریه در سطح کشور نمایندگان ولی فقیه در این موضوع هستند.
وی با بیان اینکه متولی اصلی مساجد باید برای تمام مردم مشخص شود، اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمام ادارات ادعای متولی بودن و اداره امور مساجد را میکنند و مشکلات موجود در این زمینه یکی از مهم‌ترین موضوعات در اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان محسوب می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به موقوفه بودن تمام مساجد تصریح کرد: تمام مساجد موجود در دنیا موقوفه هستند و بر اساس قانون، ادارات اوقاف و امور خیریه متولی و اداره امور مساجد به شمار می‌روند.
وی اضافه کرد: تمام امور و برنامه‌های مساجد به عهده متولی مساجد است و تمام سازمان‌های برگزار‌کننده مراسم‌های مذهبی در مساجد به عنوان مهمان این مکان معنوی و مذهبی محسوب می‌شوند.
اژدری با بیان اینکه تمام امور مساجد را باید ادارات اوقاف انجام بدهند، تاکید کرد: در حال حاضر ادعای سازمان‌ها و ادارات مختلف مبنی بر اداره امور مساجد به یکی از مهم‌ترین معضلات جامعه تبدیل شده و برخی از بودجه‌ها از دستگاه‌های مختلف به امور مساجد اختصاص داده می‌شود، در صورتی که اداره اوقاف از این موضوعات بی‌‌خبر است.
وی به ادارات اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی اصلی مساجد اشاره کرد و ادامه داد: تمام موضوعات موجود در زمینه امور مربوط به مساجد شامل اختصاص اعتبار، بودجه، برگزاری برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و موضوعات دیگر باید زیر نظر این ادارات انجام شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره اینکه مشکلات موجود در این زمینه باید برطرف شود، بیان داشت: اداره امور مساجد باید بر اساس قانون و توسط نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و شهرستان‌ها انجام شود و برطرف شدن مشکلات موجود در این زمینه ضروری است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول