اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

البرز رتبه اول پرداخت تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید/ 71 درصد مصوبات ستاد اجرائی شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز گفت: استان البرز در پرداخت تسهیلات رونق تولید صدرنشین سایر استان‌های کشور است و طبق مقایسه آماری شش ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بیش از ۷۰ درصد رشد پرداخت تسهیلات رونق تولید داشته ایم.

البرز رتبه اول پرداخت تسهیلات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید/ 71 درصد مصوبات ستاد اجرائی شده است

جهانگیر شاهمرادی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در البرز در رابطه با پیگیری مشکلات واحدهای تولید این استان گفت: مسائل و موانع رونق تولید و صادرات در جلسات تخصصی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه اقتصادی مقاومتی و... به جد دنبال می شود و توفیقات ارزشمندی نیز مانند رتبه اول پرداخت تسهیلات رونق تولید، مقام اول پرداخت تسهیلات تبصره 18، کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری 98 نسبت به سال 97، رشد مشارکت اقتصادی برای اولین بار در تاریخ البرز، رشد 32 درصدی صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل و... حاصل شده است.

وی در رابطه با عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: جلسات ستاد به صورت هفتگی و مستمر برگزار شده است و استان البرز در پرداخت تسهیلات رونق تولید صدرنشین سایر استان‌های کشور است و طبق مقایسه آماری شش ماهه نخست سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بیش از ۷۰ درصد رشد پرداخت تسهیلات رونق تولید داشته ایم.

شاهمرادی گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در دو سال متوالی بانک‌های  استان بیشترین میزان سرمایه در گردش را به حوزه تولید پرداخت کرده اند که به صورت زنجیروار خود را در سایر حوزه ها از جمله؛ افزایش اشتغال، رشد صادرات و ... نشان می دهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار البرز با قدردانی از همراهی بانک ها برای تسهیل و رفع موانع تولید اضافه کرد: برای ارتباط بی واسطه با فعالان اقتصادی در پورتال استانداری البرز، لینکی ایجاد شده تا موانع مطرح و در جهت حل آنها اقدام لازم صورت گیرد.

وی، در رابطه با مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز گفت: تعداد ۳ هزار و ۴۹۹ پرونده در این ۳۶۴ جلسه تسهیل مطرح شده که از ۴ هزار و ۵۱۱ مصوبه کارگروه ۷۱ درصد آن اجرایی شده است.

این مقام مسؤول افزود:۳/۷ درصد مصوبات کارگروه مرتبط با تامین اجتماعی، ۵/۴ درصد امور مالیاتی و ۲۶/۲ درصد مربوط به دستگاههای خدمات رسان شامل ادارات گاز، برق، آب، محیط زیست، شهرداری ها و... است.

شاهمرادی سهم بخش بانکی را از مصوبات کارگروه ۶۴/۷ درصد دانست و تصریح کرد:تسهیلات سرمایه ثابت ۸/۶ درصد، تسهیلات سرمایه در گردش 44/7 درصد و استمهال بدهی ۱۱/۴ درصد از مصوبات این کارگروه را به خود اختصاص داده اند.

معاون استاندار البرز اظهار داشت: در راستای آمارهای ارئه شده نرخ سوخت پول در استان البرز معادل استاندارد جهانی است که معنی آن این است که همه تسهیلات پرداخت شده در همان حوزه صنعت و تولید که 9/3 درصد است، هزینه شده و مطابق با استانداردهای جهانی در حرکت است.

وی عنوان کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شد سال گذشته ۲۰۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در البرز صورت گرفت که ۱۰۰ میلیون دلار آن در اسفندماه محقق شد و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان نیز سرمایه گذاری داخلی در این استان رقم خورد که به واسطه این امر جزو استان های برتر کشور هستیم.

معاون استاندار البرز اضافه کرد:برای پیشبرد اهداف این کارگروه حضور مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی در این جلسات الزامی بوده و دستگاه‌ها موظف به اجرایی کردن کلیه مصوبات این کارگروه هستند.

شاهمرادی خواستار هم افزایی و تعامل قوه قضائیه در اجرایی شدن هرچه بیشتر مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان شد و خاطر نشان کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از جمله کارگروه هایی است که تقریبا به صورت مرتب و هفتگی در استانداری برگزار می شود. در این راستا خواسته مهم و به حق اعضای این جلسه که از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و مدیران مرتبط حوزه اقتصادی استان هستند، ضمانت اجرایی این مصوبات است که می طلبد با هم افزایی و تعامل دستگاه قضایی استان محقق شده و گامی بسیار مهم در جهت رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی در حوزه تولید و صنعت برداشت.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول